آیت‌الله صافی گلپایگانی در دیدار با اعضای شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین:

امر به معروف و نهی از منکر نباشد، به جایی نمی‌رسیم

یکی از مراجع عالیقدر تقلید با بیان اینکه اگر امر به معروف و نهی از منکر نباشد احکام اسلام و دین نگه داشته نشود به جایی نمی‌رسیم ، گفت: ما بایستی به قرآن و دستورات آن عمل کنیم چرا که رستگاری مردم در گرو عمل به احکام اسلامی است.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران محمدرضا باهنر و جمعی از اعضای شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین عصر امروز (شنبه) با آیت‌الله صافی گلپایگانی دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار آیت‌الله صافی گلپایگانی ضمن تبریک به مناسبت حضرت زهرا(س) اظهار داشت: ما بایستی در راه دین و خدمدت به جامعه اسلامی و رسیدن به مقاصدی که از ابتدا مطرح کرده‌ایم تلاش کنیم.   
 
وی با اشاره به نسبت اسلامیت در نام جامعه اسلامی مهندسین افزود: مسئله اسلامیتی که شما انتخاب کرده‌اید بسیار بزرگ و پرمعناست که البته مسئولیت زیادی نیز به دنبال دارد که شما بایستی مواظبت‌هایی را انجام دهید.   
 
آیت‌الله صافی گلپایگانی در ادامه به معضلات و مشکلات اقتصادی در جامعه اشاره کرد و گفت: امروزه نگرانی‌هایی پیرامون مسائل اقتصادی برای مردم به وجود آمده اما مردم ما مقاومت می‌کنند که البته بایستی قدر این ملت را دانست چرا که در هیچ کجای دنیا چنین ملتی صبور همچون ملت ایران پیدا نمی‌شود.   
 
وی تأکید کرد: در راه انقلاب اسلامی گرفتاری‌هایی به وجود آمد که در آخر موفقیت‌ برای انقلاب بود؛ مسئله‌ای که با نگاه به گذشته به آن می‌رسیم.  

آیت‌الله صافی گلپایگانی ضمن توصیه‌ای به مسئولان و حضار بیان داشت: به نحوی عمل کنید تا رضای خداوند، امام زمان(عج) و اسباب عزت اسلام فراهم شود چرا که دین باید محفوظ بماند.   
 
وی تأکید کرد: از شما حضار عزیز می‌خواهیم که در برخی مواقع مواضع خود را مشخص کنید، طوری نشود که از خط خارج شده و یا ضعف پیدا کنید، از شما توقع داریم در مواقعی برای دین اسلام و جهت‌گیری مقابل عده‌ای اظهار وجود کنید و موضع را محکم کنید.   
 
این مرجع عالیقدر تقلید تأکید کرد: امر به معروف و نهی از منکر بایستی رعایت شود ما بایستی بیشتر از کشورهای دیگر مسلمان از این امر مواظبت کنیم.   
 
آیت‌الله صافی گلپایگانی در پایان با بیان اینکه اگر امر به معروف و نهی از منکر نباشد احکام اسلام و دین نگه داشته نشود به جایی نمی‌رسیم ،یادآور شد: ما بایستی به قرآن و دستورات آن عمل کنیم چرا که رستگاری مردم در گرو عمل به احکام اسلامی است.  

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار