13 کشته در حملات خمپاره‌ای تروريست‌ها به 4 شهر سوریه/ هلاکت سرکرده گروهک تروریستی "البراء بن مالک" در المليحه سوریه

حملات خمپاره ایروز گذشته تروریست‌ها در حمص ، حماه ، حلب ، درعا و دمشق به کشته شدن 13 شهروند و زخمی شدن دهها نفر دیگر منجر شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  شبکه تلویزیونی سوریه،‌ حملات خمپاره ای دیروز تروریست ها در حمص ، حماه ، حلب ، درعا و دمشق به کشته شدن 13 شهروند و زخمی شدن دهها نفر دیگر منجر شد که بیشتر آنان را کودکان تشکیل می دهند. 

گروه های تروریستی مسلح با پیشروی ارتش و نیروهای مسلح در بخش قدیمی حمص متحمل تلفات سنگینی شده اند به همین سبب به محله های الزهرا و السبیل چندین گلوله خمپاره شلیک کردند. یکی از این خمپاره ها به مدرسه صفیه ام المؤمنین اصابت کرد و بر اثر آن شش نفر در این دو محله شهید و 40 نفر دیگر زخمی شدند.

یکی از شهروندان حمص گفت: «هر قدر هم که به ما با موشک ها حمله کنند ما به خواست الهی پیروز هستیم ارتش عربی سوریه پیروز است.»

"ایمان ابراهیم" خبرنگار شبکه سوریه در گزارشی گفت: موفقیتهای ارتش عربی سوریه در محله های قدیمی شهر حمص تروریست های عضو جبهه النصره و القاعده را دیوانه کرده است و آنها راهی ندارند جز آنکه دهها موشک و خمپاره به مناطق امن در شهر حمص شلیک کنند.

یکی از شهروندان گفت: «در امنیت زندگی می کردیم در خانه بودیم که صدای بسیار مهیبی شنیدیم. انفجاری بر اثر اصابت موشک رخ داد.»

یک دختربچه گفت: «خدا به آنها خیر ندهد همه آنها سگ هستند.»

یک پسر نوجوان که زخمی شده است گفت: «داشتم در کوچه می رفتم که ناگهان خمپاره‌ای اصابت کرد و زخمی شدم و دیگر نفهمیدم چه شد و الان در بیمارستانم.»

یکی زخمی دیگر گفت: «خانه بودیم که خمپاره ای  اصابت کرد. از خانه بیرون آمدیم ببینیم چه اتفاقی افتاده است و افرادی که بیرون بودند چه شدند که یک خمپاره دیگر اصابت کرد و زخمی شدم.»

ایمان گفت: تشدید حملات تروریست ها در حمص تازگی ندارد اما اراده مردم برای زندگی و پافشاری ارتش عربی سوریه برای پیروزی از هر حمله تروریستی قوی تر است.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) نیز اعلام کرد 13 نفر در حملات خمپاره ای تروریست ها در حمص و حماه و حلب به شهادت رسیدند و شمار  دیگری زخمی شدند.

حمله خمپاره ای تروریست ها به حماه به شهادت چهار نفر و زخمی شدن نه نفر منجر شد.

اصابت چند گلوله خمپاره به محله های حمدانیه و اشرفیه در حلب به شهادت سه کودک و زخمی شدن 14 نفر دیگر منجر شد.

تروریست ها شش گلوله خمپاره به محله حمدانیه شلیک کردند که به کشته شدن دو شهروند و زخمی شدن شش نفر دیگر منجر شد و به ساختمان‌ها و خودروها و مغازه ها نیز خسارات زیادی وارد شد. اصابت یک خمپاره به محله اشرفیه در حلب نیز به کشته شدن یک کودک سه ساله و زخمی شدن هشت نفر دیگر منجر شد. 

در درعا نیز اصابت چند گلوله خمپاره که تروریست ها به محله شمال خط در درعا شلیک کرده بودند به زخمی شدن 14 کودک منجر شد که حال دو نفر از آنها وخیم گزارش شده است.

پنج نفر هم در حملات خمپاره ای تروریست ها به محله های دویلعه و باب شرقی در دمشق زخمی شدند.

همچنین سرکرده یکی از گروه های مسلح در درگیری با نیروهای ارتش سوریه در منطقه الملیحه در استان ریف دمشق کشته شد. 
"مصباح درویش" معروف به "ابوالخیر" فرمانده گردان "البراء بن مالک" پنجمین نفر از فرماندهان گروه های مسلح است که در درگیری ها در منطقه الملیحه کشته می شود. 

نیروهای ارتش سوریه یکماه پیش عملیات در این منطقه استان ریف دمشق را آغاز کردند.



انتهای پیام/
برچسب ها: کشته ، حملات ، تروریست ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار