مقامات آمریکایی اعلام کردند تعداد دانشجویان عربستانی که هم‌اکنون در دانشگاه‌های آمریکا سرگرم تحصیل هستند به 111 هزار نفر می رسد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه عرب نیوز چاپ عربستان، مقامات آمریکایی اعلام کرده اند تعداد دانشجویان عربستانی که در دانشگاههای آمریکا سرگرم تحصیل هستند به یکصد و یازده هزار نفر می رسد.

 آمار 111 هزار نفری از حضور دانشجویان عربستان در دانشگاه‌های آمریکا در حالی است که در سال 2007 میلادی تنها 10 هزار نفر از دانشجویان عربستان در آمریکا تحصیل می کردند. هم اکنون دانشجویان عربستانی که در رشته پزشکی در آمریکا درس می خوانند به بیش از 600 نفر رسیده است. وزارت اقتصاد آمریکا ضمن ابراز خشنودی از افزایش تعداد دانشجویان عربستانی در دانشگاههای آمریکا اعلام کرده است که حضور دانشجویان خارجی در آمریکا می تواند به اقتصاد این کشور کمک کند ضمن آنکه در سال 2011 میلادی حضور دانشجویان خارجی بیست و دو میلیارد و هفتصد میلیون دلار به اقتصاد آمریکا کمک کرده است. مقامات آمریکا می گویند از سال 2011 میلادی تعداد دانشجویان عربستانی در آمریکا پنجاه درصد افزایش یافته است. 

وزارت آموزش عالی عربستان اعلام کرده است که در حال حاضر دولت عربستان ده میلیارد ریال سعودی به بودجه اعزام دانشجویان به دیگر کشورهای جهان به ویژه آمریکا اختصاص داده است و این وزارتخانه قصد دارد دانشجویان بیشتری را در مقاطع مختلف به کشورهای دیگر اعزام کند. مقامات عربستان می گویند در سال 2013 میلادی هزینه های تحصیلی و آموزشی بیست و پنج درصد از هزینه های عمومی در این کشور را به خود اختصاص داده بود. 

از آنجا که اقتصاد آمریکا هم اکنون با بحران و سراشیبی روبرو شده است، اعزام دانشجویان عربستانی به دانشگاه‌های مختلف آمریکا می تواند نقش بزرگ و مهمی در احیاء بودجه و برطرف کردن بحران اقتصادی دانشگاه‌های آمریکا داشته باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار