مديرکل استاندارد استان تهران گفت: بيش از 98 درصد ترازوهاي تهران ميزان است و درست کار مي‌کند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي اداره کل استاندارد استان تهران، مسلم بيات با بيان اينکه سال گذشته بيش از 65 هزار مورد آزمون وسايل توزين و سنجش انجام شد، از صحت عملکرد 98 درصد ترازوهاي تهران خبر داد.

وي با اشاره به اينکه تمامي اوزان و مقياس ها بر اساس ماده سه ضوابط اجرايي مشمول مقررات استاندارد اجباري که در داد و ستد عمومي به کار مي رود، بايد داراي علامت مخصوص اوزان و مقياس ها باشد، در تشريح اين خبر افزود: کارشناسان و بازرسان اداره اندازه شناسي، اوزان و مقياس هاي اين اداره کل، در سال گذشته، اقدام به کاليبره کردن وسايل سنجش استان از قبيل ترازوهاي مرغي و ديجيتالي، باسکول هاي متحرک و ثابت، با همکاري شرکت هاي تاييد صلاحيت شده همکار، براي احقاق حقوق مصرف کنندگان کرده است.

وي ادامه داد: نتيجه آزمون 63 هزار و 215 وسيله سنجش سبک و ترازوهاي اصناف استان از جمله ترازوهاي مرغي و ديجيتالي و ترازوي طلا فروشي ها ، در اين مدت معين، منطبق با استانداردهاي مربوط بوده است و تنها 1.7 درصد وسايل در آزمون هاي استاندارد مردود و غيراستاندارد اعلام شد.

اين مقام مسوول در پايان تاکيد کرد: وسايل توزين و سنجش بايد تاييديه استاندارد داشته باشد و اين تاييديه ها داراي تاريخ اعتبار يکساله است که بر روي وسيله سنجش الصاق شده و براي مصرف کنندگان قابل رويت است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار