یزد/

سند 200 متر از بزرگترین صحن جهان به نام بهاباد

مسئول فرهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات استان یزد از ثبت سند ۲۰۰ متر از صحن حضرت زهرا سلام الله علیها در حرم امام علی علیه السلام به نام بهاباد خبر داد


به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مرکز یزد

حجت الاسلام سید حبیب‌الله میرخلیلی در نشست هماهنگی ستاد عتبات عالیات بهاباد، اظهار کرد: در حال حاضر به منظور ساماندهی و توسعه حرم مطهر حضرت امام علی علیه السلام پروژه ساخت و احداث صحن حضرت زهرا سلام الله علیها در حال انجام است که برای تحقق این امر نیاز به همراهی تمامی ارادتمندان و عاشقان اهل بیت علیهم السلام است.

وی گفت: صدام جنایات بسیاری در حق شیعیان و حرم ائمه اطهار در عراق مرتکب و به برکت خون مطهر شهدا راه کربلا بعد از 40 سال باز شد.

مسئول فرهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات استان یزد تصریح کرد: قرار بر این شد که 200 متر از صحن حضرت زهرا سلام الله علیها برای بهاباد اختصاص داده شود و سند رسمی آن هم برای این شهرستان صادر می‌شود.

وی گفت: هزینه ساخت هر متر این صحن 5 میلیون تومان می‌باشد و هزینه ساخت 200 متر در نظر گرفته شده برای این شهرستان یک میلیارد تومان می‌شود.

میرخلیلی افزود: با حمایت مردم برای تکمیل پروژه‌ها به کمک‌های مردمی نیازمندیم.

حجت الاسلام و المسلمین سیف الله دهقانی امام جمعه بهاباد هم در این نشست گفت: هدف این ستاد بازسازی قبور ائمه اطهار است و باید طوری عمل کنیم که جزء شیعیان واقعی اهل بیت باشیم.

وی افزود: آن صحن و سراها باید چنان مجلل باشد که در شأن ائمه باشد و در این خصوص همت همگانی را می‌طلبد و هرکس هر توانی دارد انجام دهد.

فرماندار بهاباد هم در این نشست با تقدیر و تشکر از زحمات ستاد بازسازی عتبات عالیات، با اشاره به فرصت بوجود آمده جهت بازسازی قبور ائمه اطهار بر لزوم اتخاذ راهکارها و برنامه‌های جدید و ایجاد هماهنگی بیشتر برای جلب مشارکت‌های مردمی تأکید کرد./س
برچسب ها: صحن ، امام علی ، بهاباد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.