ساری /

آغاز کوچ تولید کنندگان عسل طبیعی مازندران

کوچ تولید کنندگان عسل طبیعی مازندران به مناطق جنگلي و ييلاقي آمل آغاز شد

مدير جهاد کشاورزي شهرستان آمل در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری،از آغاز کوچ بهاره تولید کنندگان عسل طبیعی مازندران و انتقال کلنی های زنبوعسل این استان به مناطق جنگلي و ييلاقي شهرستان آمل خبر داد.

اميني گفت:به منظور هماهنگي اسکان زنبورداران به مناطق جنگلي و ييلاقي و سهولت در امر جابجايي و اسکان و فراهم نمودن امکانات زنبورداران،جلسه اي در محل بخشداري لاريجان با هماهنگي مديريت جهاد کشاورزي شهرستان آمل و بخشدار لاريجان برگزار و متهیدات لازم اندیشده شد.

وی افزود:از سوی هيئت مديره تعاوني زنبورداران شهرستان آمل و با شرکت رؤساي شوراهاي اسلامي و دهياران بخش لاريجان آمل،نیازهای اولیه زنبورداران شامل تامین شکر و نیز کلنی های جدید تامین ودر اختیار زنبورداران قرار داده خواد شد.

مدير جهاد کشاورزي آمل،به فعالیت وساماندهی شدن حدود 645 بهره بردار و پرورش دهنده زنبورعسل در این شهرستان آمل در قالب تعاوني های زنبورداران اشاره کرد و ادامه داد:هم اکنون تعداد 710 بهره‌بردار و زنبوردار آملی در تولیدعسل در این شهرستان فعالیت می کنندکه تاکنون 645 زنبوردار آملی زیر پوشش تعاونی زنبورداران ساماندهی شدند.

امینی، با اشاره به اينکه اين شهرستان در توليد عسل رتبه دوم در استان مازندران را دارد، تصریح کرد:پيش بيني مي شود امسال در مجموع 32 تن عسل در شهرستان آمل توليد و به بازارهای مصرف داخلی عرضه شود.

وی ابراز امیدواری کرد:‌به علت مناسب بودن شرایط آب وهوایی،کوچ به موقع زنبورستانها به مراتع ییلاقی وجنگلی و رویش گیاهان مناسب وشهددهی به موقه گلها امسال میزان تولید عسل در آمل افزایش یابد.

شهرستان آمل با دارا بودن سه ناحيه ييلاقي،جنگلي و دشت داراي شرايط مناسب برای پرورش زنبور و تولید عسل طبیعی است.

انتهای پیام/س

برچسب ها: عسل ، آمل ، تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.