مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کشور گفت : بالا آمدن آب در شهرهای کشور پدیده ای تازه نیست و از حدود 15 سال پیش در ناحیه جنوب تهران به وجود آمده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، حمیدرضا جانباز در جلسه شورای فنی خراسان رضوی، با موضوع آب زیرزمینی در مرکز استان برگزار شد گفت : بالا آمدن آب در شهرهای کشور پدیده ای تازه نیست و از حدود 15 سال پیش در ناحیه جنوب تهران به چشم می خورد و چنین پدیده ای در بافت مرکزی کرمان وجود دارد .

وی این پدیده را یک فرصت ارزیابی کرد و گفت : در تمام دشت های کشور بیلان ذخیره آب ، منفی است و در نقطه ای که این بیلان ، مثبت شده فرصتی برای استفاده مطلوب از آن است .

جانباز در دستور کار قرار دادن توسعه طرح های فاضلاب را برای حل این مشکل در اطراف حرم مطهر رضو لازم دانست و گفت : با توجه به جمعیت بسیاری که در این منطقه وجود دارد و نیز حساسیت این بخش از شهر نباید بار مضاعف ناشی از پساب به سفره آب زیرزمینی منتقل شود.

او با اشاره به این که در بیش ترین مصرف آب شهری می توان از آب غیرآشامیدنی استفاده کرد افزود : راه اندازی سامانه های مجزای آب شرب یا سامانه های توزیع آب در اطراف حرم حضرت علی بن موسی الرضا (ع) و یا توزیع آب بسته بندی ، می توان از آب بالا آمده در تغذیه داخل شبکه استفاده نمود.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کشور به شرکت آب منطقه ای خراسان پیش نهاد کرد از فرصت بالا آمدگی آب استفاده کند و به طور مثال آب های بالا آمده را به شهرهای اطراف پمپاژ نماید و یا این که این آب از طریق چاه های جذبی و کشاورزی دوباره به ذخایر بازگردانده شود .

انتهای پیام//س

برچسب ها: آب ، فاضلاب ، شهرها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.