تئوری اقتصادی شکست خورده آمریکا علیه روسیه

اقدام واشنگتن در تحریم اقتصادی ابرقدرتی مانند روسیه بیشتر شبیه به خودکشی اقتصادی آمریکاست تا تحت فشار قرار دادن یک کشور دیگر .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری تاون هال فایننس ؛ تنش های اخیر میان روسیه و آمریکا بر سر بحران اوکراین بیش از پیش قدرت نفوذ کرملین در منطقه و جهان را به رخ واشنگتن کشید . روسیه در سال 1994 جدایی و استقلال مرزی با اوکراین را امضا نمود و از ان پس این دو کشور بعنوان دو هم پیمان نزدیک و مستقل با یکدیگر همکاری های همه جانبه داشتند . 

اما طی ماه های پیش از برکناری یانکوویچ ،‌ برخی از کشورهای غربی با تحریک مردم برای ایجاد آشوب و اغتشاش و همچنین تسلیح جمعی از افراد خاص از جمله نئونازی ها تلاش کردند کودتایی ایجاد کنند و بدنبال آن دولتی "‌ویکتور یانکوویچ" را که مورد حمایت و هم پیمان مسکو بوده است ،‌ برکنار کند . 

با این حال مقامات آمریکایی پس از شکستی که در میدان اوکراین از روسیه خوردند مدعی شدند که مسکو با دخالت در اوکراین تلاش می کند دامنه سلطه گری خود را افزایش دهند . غرب ادعا می کند پوتین قصد تسخیر کامل اوکراین را دارد . در حالی که کرملین اعلام کرده است که همه مناطق اوکراین این حق را دارندکه با برگزاری همه پرسی الحاق به روسیه را انتخاب کنند یا نپذیرند . 

در ادامه این مقاله آمده است : مسخره است که این سخنان سردمداران غربی را بپذیریم . از نظر آمریکا کشتار روزانه هزاران شهروند بی گناه در کشورهای دنیا توسط جنگنده های بدون سرنشین آمریکایی قانونی و مشروع است . 

واشنگتن برای مقابله با قدرتمندی پوتین بار دیگر مسیری را انتخاب کرده است که پیش از این امتحان شده و شکست خورده است .  تحریم های اقتصادی علیه ابرقدرتی نظیر روسیه تقریبا بی نتیجه خواهد بود . گازپروم بزرگترین تامین کننده گاز و نفت اروپا در روسیه قرار داشته و چنانچه مسکو تصمیم به قطع صدور گاز از این شرکت عظیم نفتی به کشورهای اروپایی بگیرد بحرانی غیرقابل پیش بینی برای کشورهای غربی رخ خواهد داد . 

علاوه بر این همکاری و مشارکت های دوجانبه و نزدیک مسکو با قدرت برتر اقتصادی دنیا ،‌ چین بیش از پیش تاثیر تهدید تحریمی که واشنگتن علیه مسکو اعلام میکند را خنثی می کند . پکن و مسکو از سال های گذشته دارای روابطی نزدیک و تجارتی تنگاتنگ بوده اند که طی ماه های اخیر نیز این روابط تشدید شده است . 


انتهای پیام /
برچسب ها: روسیه ، مسکو ، تئوری ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار