معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خبرداد

توزیع "قرص آهن" در بین دانش‌آموزان دختر/ برگزاری المپیادهای درون مدرسه‌ای در سال تحصیلی جدید

مهرداد حمیدی، معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش از توزیع "قرص آهن" ویژه دانش‌آموزان دختر در رده سنی خاص همچنین برگزاری المپیادهای درون مدرسه‌ای در سال تحصیلی جدید خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، مهرداد حمیدی، معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش در حاشیه مراسم گرامیداشت هفته سلامت در خصوص خود مراقبتی گفت: خود مراقبتی آثار بسیار زیادی دارد و به معنای داشتن یک زندگی توأم با سلامت است و اصل آن به مراقب فرد از خودش برمی‌گردد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تربیت بدنی و سلامت ملازمه یکدیگر هستند، اظهار داشت: یکی از اقداماتی که در مدارس خواستار انجام آن هستیم بحث ترویج دانش و سواد بهداشت فردی است در کتب درسی به بهداشت فرد نیز، عمومی و محیط توجه شده و درخصوص بحث دانش و سواد سلامت و بهداشت دانش‌آموزان نیز وزارت آموزش و پرورش سرمایه‌گذاری بسیار خوبی انجام داده است.

حمیدی همچنین با اشاره به این مطلب که در زمینه‌های بهداشتی مراقبین بهداشت مدارس تذکرات لازم را به دانش‌آموزان می‌دهند، افزود: در مدارس از دانش‌آموزان تحت عنوان بهداشتیار استفاده می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش 95هزار مدرسه‌ و  یک میلیون فرهنگی را دارا است، اضافه کرد: طرح توزیع "قرص آهن" ویژه دانش‌آموزان دختر و در دوره سنی خاص با همکاری وزارت بهداشت انجام می‌شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش، در ادامه گفت: در سال تحصیلی جدید المپیادهای درون مدرسه‌ای را پی‌ریزی کرده‌ایم تا دانش‌آموزان پایه‌های مختلف بتوانند در رشته‌هایی که در مدرسه امکانش هست با هم رقابت داشته باشند.

وی با تاکید بر این مطلب که المپیاد درون مدرسه‌ای استاندارد و طرحش نوشته شده و ابلاغ گردیده است؛ خاطرنشان کرد: امسال به صورت آزمایشی این طرح اجرا شد و در سال آینده با قوت بیشتری ادامه خواهد داشت.

حمیدی تصریح کرد: بحث کانون‌های درون مدرسه‌ای آن هم برای اینکه دانش‌آموزان زودتر از کلاس درس بتوانند فعالیت‌های ورزشی خود را داشته باشند از دیگر اقدامات برنامه‌ریزی شده است.

وی همچنین ادامه داد: یکی از دفاتری که تحت پوشش معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش است دفتر مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی است این دفتر اداراتی در کشور دارد و فعالیتش به شکلی است که با ارسال پیام‌هایی بحث ممانعت از آسیب‌های اجتماعی را اعلام کرده و به این وسیله سطح سواد دانش‌آموزان را ارتقا بخشد.

حمیدی در پایان خاطرنشان کرد: اکنون در این زمینه دو نشریه در مدارس آموزش و پرورش توزیع می‌شود یک نسخه از آن برای فرهنگیان و نسخه دیگر برای والدین دانش‌آموزان است و امسال درصدد هستیم نسخه دانش‌آموزان را نیز اضافه نماییم.

انتهای‌پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار