بررسی وضع بیمه‌ها یکی از دستورات مقام معظم رهبری است

رئیس جامعه متخصصان داخلی ایران با اشاره به ابلاغیه دستورات مقام معظم رهبری در زمینه سلامت گفت: ایشان از مسئولان خواسته‌اند تا مشکلات سلامت جامعه را حل کنند که بررسی وضع بیمه‌ها یکی از توصیه‌های ایشان به مسئولان است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، ایرج خسرونیا امروز در نشست خبری کنگره سالیانه متخصصان داخلی ایران اظهار داشت: بین ۱۵۰۰ تا ۲ هزار شرکت کننده در این کنگره خواهیم داشت که صد نفر از اساتید دانشگاه‌های علوم پزشکی در این کنگره حضور پیدا می‌کنند. 

وی با بیان اینکه بیش از ۲۶۰ مقاله که نتیجه آخرین تحقیقات است به دبیرخانه کنگره ارسال شده است، افزود: حدود ۲۳۰ مقاله انتخاب شده که ۶۰ مقاله در قالب سخنرانی و بقیه به صورت پوستر ارائه خواهد شد. 

وی تصریح کرد: از سوی وزارت بهداشت 17.5 امتیاز بازآموزی به شرکت‌کنندگان اعطا خواهد شد. 

 رئیس جامعه متخصصان داخلی ایران ادامه داد: ۴ سخنران اصلی از استادان برجسته علوم پزشکی و ۸ سمپوزیوم در قالب پرسش و پاسخ خواهیم داشت و ۲ کارگاه آندوسکوپی و کولونوسکوپی در جهت آشنایی پزشکان شهرستان‌ها با آخرین دستاوردهای پزشکی در این زمینه برگزار می‌شود. 

خسرونیا گفت: افتتاحیه این کنگره ۴ روزه که هر روز از ساعت ۸ صبح تا ۱۷ بعدازظهر و از ۳۰ اردیبهشت سال جاری برگزار می‌شود با حضور مسئولان وزارت بهداشت و درمان و سازمان نظام پزشکی خواهد بود. 

وی همچنین در خصوص شعارهای هفته سلامت خاطرنشان ساخت: باید به جای هفته سلامت سال سلامت انتخاب شود زیرا هفته سلامت مانند هفته‌های دیگر به سرعت می‌گذرد و با توجه به مشکلاتی که در زمینه سلامت جامعه داریم بهتر است سال سلامت داشته باشیم. 


وی افزود: در وزارتخانه با توجه به شایسته‌سالاری که وجود دارد و با بودجه‌هایی که برای بخش‌های مختلف درمانی تخصیص یافته به نظر می‌رسد که بتوانیم مشکلات سلامت را کمتر کنیم. 

وی با اشاره به موضوعات کنگره سال جاری گفت: سرطان‌ها به دلیل شیوع بالا در کشور یکی از موضوعات اصلی این کنگره است. سال ۶۸ افراد کمی به سرطان‌ها مبتلا بودند و علت آن راه‌های تشخیصی سرطان و طول عمر افراد بود زیرا در آن زمان افراد تا حدود ۶۰ سالگی زندگی می‌کردند و عمده سرطان‌ها در سنین ۵۰ به بالا خود را نشان می‌دادند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار