عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد

نقش موثر سازمان‌های مردم نهاد در تحقق شعار اقتصاد و فرهنگ

الهه راستگو، عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: سازمان‌های مردم نهاد می‌توانند نقش موثری در تحقق شعار اقتصاد و فرهنگ ایفا کنند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،‌ الهه راستگو، عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در نخستین همایش تجلیل از بانوان جهادگر شهر تهران که عصر امروز در فرهنگسرای شفق و باحضور معاون امور زنان نهاد ریاست جمهوری، اعضای شورای اسلامی شهر تهران و جمعی از مدیران شهری برگزار شد با اشاره به ولادت حضرت فاطمه(س) الگو بودن ایشان برای هر زن جهادگر گفت: حضرت فاطمه(س) به معنای واقعی کلمه یک زن جهادگر بودند و کار جهادی دارای ویژگی‌های بارز و ستودنی است و در واقع عملیست برای رضای خدا  که بدون هیچ چشمداشتی انجام می‌شود.

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: حضرت زهرا(س) الگوی هر زن جهادگر است و هر زنی که بخواهد در راه منفعت مردم و خیر و نیکی و برکت قدم بردارد حضرت فاطمه(س) را می بایست الگوی خود قرار دهد.

وی افزود: زنان در جامعه اسلامی نقش منحصر بفردی دارند و از جایگاه رفیعی برخوردارند که اداره مهمترین بخش جامعه یعنی خانواده وظیفه اصلی آنان است.

راستگو در ادامه تصریح کرد: در زمانه ما مادران و همسران شهدا و جانبازان نمونه بارز زنان جهادگر هستند که برای رضای خدا فرزندان و همسران خود را به جبهه‌ها فرستادند و با داشتن چنین الگوهایی کشور ما و شهر ما می‌تواند نمونه ویژه‌ای  در انجام این امور شود.

وی افزود: شورای شهر تهران به عنوان پارلمان شهری برخاسته از رای مردم از سال 87 ستاد ساماندهی سازمانهای مردم نهاد را تشکیل داد و با تشکیل کمیته مشارکت فعالیت‌های مردمی ذیل کمیسیون فرهنگ و اجتماعی بسترسازی و هم‌افزایی و هماهنگی به منظور جلب مشارکت مردم پرداخته است.

راستگو در ادامه اذعان داشت: در همین راستا سازمان‌های مردم نهاد مسئولیت سنگینی را برعهده دارند و یکی از اصلی‌ترین گام‌های خود ستاد ساماندهی فعالیت‌ها‌ی سازمانی مردم نهاد شورای اسلامی شهر تهران ایجاد شده است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: امیدواریم در سالی که آغاز آن مزین به نام حضرت فاطمه(س) بوده در راستای برداشتن گام‌های موثر به منظور سربلندی ایرانی اسلامی و جلب مشارکت‌های مردمی برداشته شود.

شایان ذکر است که در پایان این مراسم از مادر شهید بهروز صبوری،‌ رقیه تقی‌پور مادر سه شهید،‌ حسن، علی‌اصغر و جواد سپهری، مادر شهید علیرضا فتوحی،‌ مادر شهید فرشید معصومی و نیز مرضیه دباغ از فعالان حوزه زنان به عنوان زنان جهادگر شهر تهران تقدیر شد.

انتهای‌پیام/

برچسب ها: نقش ، موثر ، سازمان های ، مردم ، نهاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار