از نقش آفرینی زنان در توسعه پایدار تا حضور همسران سفیران و نخبگان جهان در پایتخت

در این گزارش به نقش آفرینی زنان در توسعه پایدار و حضور همسران سفیران و نخبگان کشورهای جهان در پایتخت اشاره می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در سومین روز نخستین نمایشگاه بین‌المللی زنان و توسعه پایدار با تاکید بر اقتصاد مقاومتی این نمایشگاه با استقبال و حضور عده‌ای از همسران سفیران و نخبگان کشورهای جهان مواجه شد.

در ساعت آغازین فعالیت نمایشگاه بین‌المللی زنان و توسعه پایدار نشست بین‌المللی همبستگی بانوان در توسعه پایدار با حضور همسران سفیران ونخبگان کشورهای جهان در سالن همایش طبقه سوم سالن خلیج فارس برگزار شد.

احداث شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) از شاخص‌ترین و مهم‌ترین موضوع این نشست بود.

بررسی نیازهای نسل آینده در 50سال آینده، راه‌اندازی دهکده سلامت در فرودگاه امام خمینی(ره)،‌ دهکده باد، دهکده انرژی‌های جدید و تجدیدپذیر، صنایع سبک با اختصاص 447 هکتار زمین، احداث بوستان فرهنگی، بوستان باستانی، بوستان بازرگانی، توسعه و تامین نیازهای ورزشی، آموزشی، فرهنگی،‌راه‌اندازی پهنه تفریحی، شهر ورزش، شهر مرکزی، احداث و توسعه ایران مینیاتور از اقدامات و طرح‌های حاشیه ای احداث شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) است.

راه‌اندازی نمایشگاه‌های بین المللی فرهنگ و آداب ایران و کشورهای جهان، بوستان کسب و کار،‌زمینه‌سازی حضور نخبگان و نوآموزان بانوان جهان، تامین بخش هوایی، احداث ترمینال فرانسه و هتل‌های دو و سه ستاره، 200تا300 واحد در هر بخش، ارتقای امکانات بین المللی در زمینه‌های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی با توجه به دو اصل سرعت و زمان از طرح‌های دیگر ارائه شده درنشست بین‌المللی همبستگی بانوان در توسعه پایدار با حضور همسران سفیران و نخبگان کشورهای جهان است.

پس از پایان این نشست همسران سفیران و نخبگان کشورهای جهان از نخستین نمایشگاه نقش‌آفرینی زنان توسعه پایدار با تاکید بر اقتصاد مقاومتی در سالن‌های میلاد، خلیج فارس و سالن 40 نمایشگاه بین‌المللی تهران بازدید کردند.

به همراه همسران سفیران و نخبگان کشورهای جهان و جمعی از مسئولان از نمایشگاه بازدید کردیم.

همسران سفیران و نخبگان کشورهای جهان با اشتیاق و هیجان بسیاری از نمایشگاه دید کردند.

درهنگام بازدید نظر آنها را در خصوص نمایشگاه جویا شدیم.

آنها گفتند: بانوان و دختران ایرانی دارای ابتکار، ذوق، سلیقه بسیار هستند. هنرمندان ایران حرف اول را در هنر و صنایع دستی در جهان خواهند زد. هیچ کشوری نمی‌تواند جایگزین بانوان و دختران ایرانی در عرصه هنر و صنایع دستی شود.

همسران سفیران و نخبگان کشورهای جهان در هنگام بازدید از نمایشگاه با اشتیاق فراوان از متخصصان، هنرمندان و مسئولان غرفه‌های نمایشگاه در خواست توضیحات بیشتری را د رخصوص محصولات و صنایعشان داشتند.

نکته جالب این بود که آنها در کارگاه‌های  ابتکار و خلاقیت بسازید.
 
آلا الا کریح نیز اشاره کرد: صنایع دستی ایران بسیار زیبا و متنوع است با قدم در این نمایشگاه وارد دنیای دیگری می‌شویم شگفت انگیز است.
 
نور از لبنان افزود: هنرهای دستی و صنایع دستی ایران و نمایشگاه نقش آفرینی زنان توسعه پایدار اوج ابداع و ابتکار است نمی توان عظمت آن را با زبان بیان کرد.

نخبگان از کشورهای مختلف در غرفه‌های نمایشگاه مدت زمانی را برای فراگیری هنرهای دستی ایران به سر می‌برند و با اشتیاق فراوان در کارگاه‌های هنری آموزشی، نشست‌ها و مشاوره‌های نمایشگاه شرکت کردند.

نکته جالب این است که آنها بیشتر وقت خود را در غرفه های صنایع دستی به سر بردند.

سومین روز نخستین نمایشگاه بین‌المللی زنان و توسعه پایدار حال و هوای متفاوتی با روزهای گذشته را به خود اختصاص داده است.

عده کثیری از شهروندان در قشرهای مختلف از غرفه‌های داخلی فضای باز و محوطه نمایشگاه بازدید کردند.

بازدیدکنندگان و مراجعه کنندگان نسبت به روزهای گذشته ابراز رضایتمندی بیشتر داشتند و با اشتیاق بیشتری از نمایشگاه بازدید کردند.

سهیلا جلودار زاده در گفتگو صمیمانه درخصوص برگزاری نخستین نمایشگاه نقش آفرینی زنان در توسعه پایدار گفت: نخستین نمایشگاه نقش آفرینی زنان در توسعه پایدار با تاکید بر اقتصاد مقاومتی در 400 غرفه داخلی و 10 غرفه در محوطه‌ و فضای باز نمایشگاه سیاه چادرهای عشایر، هلال احمر، محیط زیست، مواد غذایی، صنایع دستی، خودروهای داخلی با متراژ 6 هزار و 900 متر مربع از 30 فروردین ماه تا 2 اردیبهشت ماه سال 93 از ساعت 9 صبح تا 18 در حال برگزاری است.

نخستین نمایشگاه بین‌المللی و توسعه پایدار به منظور تجمیع و ارائه گزارش زنده از فعالیت‌های زنان ایران در توسعه کشور، تبیین و ایجاد در نقش آفرینی برای زنان در اقتصاد مقاومتی و توسعه پایدار، ایجاد روح همکاری ملی در زنان و به تبع آن در جامعه تسریع و آسان سازی ارتباط بین حوزه‌های کاری زنان و دولت استفاده از نیروی عظیم زنان در حل مشکلات کشور، ایجاد روحیه همبستگی جهانی برای توسعه و صلح جهانی، ارتقا جایگاه و نقش اقتصادی زنان در توسعه برگزار می‌شود.
 
گفتنی است، پس از بازدید همسران سفیران و نخبگان کشورهای جهان از بخش‌های مختلف نمایشگاه بین‌المللی زنان و توسعه پایدار با اهدای هدایایی به رسم یادبود از آنها با حضور سهیلا جلودارزاده مدیر این نمایشگاه تجلیل شد.

مراسم اختتامیه نخستین نمایشگاه بین‌المللی زنان و توسعه پایدار امروز سه شنبه 2 اردیبهشت ماه سال 93 از ساعت 17 تا 19 در سالن همایش خلیج فارس محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد.
 
گزارش از آزاده کلهر
برچسب ها: صلح ، نخبگان ، نمایشگاه ، همسران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار