سمنان/

اعلام آمادگی 37 کشور برای عضویت در شبکه زنان دانشمند جهان

تهیه بانک اطلاعاتی از زنان دانشمند جهان اسلام، افزایش سطح تعلیم و تربیت زنان در جهان اسلام، تشویق و توانمندسازی زنان مسلمان در علوم و فناوری، معرفی دستاوردهای زنان و انتشار آثار علمی و پژوهشی انان ازجمله مهمترین اهداف شکل گیری این شبکه است.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران سمنان، رئیس شبکه زنان دانشمند جهان اسلام گفت: 37 کشور اسلامی با فرستادن نماینده برای عضویت در این شبکه اعلام آمادگی کردند.
طیبه ماهرو زاده با بیان اینکه این شبکه در سال 2008 در تهران تاسیس شد افزود: طرح ایجاد این شبکه در سال 1384 با هدف گسترش علم و فناوری ارائه شد.
وی با اشاره به اینکه هیات امنای این شبکه از 9 کشور اسلامی هستند افزود: بیشتر اعضای هیات امنای این شبکه از کشورهای آفریقایی، آسیایی و عرب زبان هستند.
ماهروزاده با بیان اینکه شبکه زنان دانشمند جهان اسلام شبکه شناخته شده ای است افزود: تهیه بانک اطلاعاتی از زنان دانشمند جهان اسلام، افزایش سطح تعلیم و تربیت زنان در جهان اسلام، تشویق و توانمندسازی زنان مسلمان در علوم و فناوری، معرفی دستاوردهای زنان و انتشار آثار علمی و پژوهشی انان ازجمله مهمترین اهداف شکل گیری این شبکه است.
وی اضافه کرد: این شبکه هم اکنون 800 عضو از کشورهای مختلف هندوستان، کشورهای عربی، آمریکا، اروپا و کانادا دارد.
رئیس شبکه زنان دانشمند جهان اسلام با بیان اینکه آقایان هم می توانند عضو این شبکه شوند افزود: دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد به بالا و به تازگی دانشجویان کارشناسی که دارای کار علمی برجسته ای باشند می توانند عضو این شبکه شوند. /ش


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.