فایننشال تایمز:

سیاست اوباما در آسیا مبهم و آشفته است

روزنامه فایننشال تایمز در مقاله‌ای سیاست اوباما در آسیا را مبهم و آشفته خواند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه فایننشال تایمز امروز در مقاله‌ای درباره رویکرد سیاست اوباما در آسیا ، آن را مبهم و آشفته خواند.

این روزنامه می‌نویسد : سیاست اوباما نسبت به آسیا باعث گردیده که توجه وی به سوریه و اوکراین پراکنده گردد.

این روزنامه می گوید : این هفته نیز باعث ناراحتی بیشتر منتقدان نسبت به سیاست اوباما می‌گردد ، چراکه با وجود افزایش تنش‌ها میان روسیه و اوکراین ، سفر اوباما به آسیا از ژاپن شروع می گردد.

این روزنامه همچنین می‌نویسد : منتقدان معتقد هستند که اوباما به دنبال سیاستی  است که مفاد آن این است که آینده از آن آسیا می‌باشد ؛ چیزی که باعث  شده ایالات متحده مشکلات بیشتری را در خاورمیانه و اروپا نادیده انگارد.

این روزنامه مدعی شده  که : منتقدان معتقد هستند توجه بسیار اوباما به آسیا باعث گردیده تا دست  پوتین رئیس جمهور روسیه و بشار اسد رئیس جمهوری سوریه برای استفاده از زور باز بماند.

این روزنامه سپس می نویسد : اما این تحولی منطقی است ؛ چرا که انتظار می‌رود که چین در دودهه آینده قویترین اقتصاد جهان شود و در نتیجه تنها رقیب ایالات متحده در دراز مدت بگردد.
این روزنامه سپس می‌نویسد : با در دست گرفتن پست وزارت خارجه توسط جان کری بجای هیلاری کلینتون ، عدم توانایی واشنگتن در تمرکز بر روی آسیا افزایش یافته است.

این روزنامه همچنین می نویسد :  هیلاری کلینتون متوجه اهمیت آسیا گردیده بود ؛ اما جان کری بیشتر مشغول به خاورمیانه و اختلافات میان اسرائیل و فلسطین شده است.

این روزنامه همچنین در می گوید : علت تقویت وجود نظامی واشنگتن در آسیا به علت این است که واشنگتن هم‌پیمانان خود را قانع سازد که نباید آنها نقش دومی را در آینده در منطقه ای که چین برآنجا تسلط دارد ، پذیرا باشند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار