مشهد/

فلسفه اصلی تشکیل شوراهای دانش آموزی ایجاد توان تصمیم گیری در دانش آموزان

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: فلسفه تشکیل شورای دانش آموزی ایجاد توان تصمیم گیری در دانش آموزان و احقاق حقوق آنان در این زمینه است

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، حمید رضا کفاش امروز در آیین افتتاح مجلس دانش آموزی استان خراسان رضوی در مشهد گفت:  برگزاری جلسات و کمیسیون های مجلس دانش آموزان در عرصه کشوری و استانی پررنگ تر و با جدیت بیشتری پیگیری شود.

کفاش افزود: نگاه دولت تدبیر و امید به مجلس دانش آموزی مثبت است و این مجموعه را تاثیرگذار در بهبود عملکرد حوزه آموزش و پرورش می داند.
وی گفت: اگر بخواهیم کرسی های آزاد اندیشی به عنوان یکی از دغدغه های رهبر معظم انقلاب محقق بشود باید این روند را از مدرسه آغاز کنیم.

کفاش افزود: علت عدم تحقق و توجه به این دغدغه که به درستی در دانشگاههای اجرا نمی شود این است که در مدارس، فضا و میدان برای اظهار نظر به دانش آموزان داده نشده است و امروز زمان آن فرارسیده تا از مدرسه این تحول را آغاز نماییم.

معاون وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: در هر قسمت آموزش و پرورش که کاری وجود دارد ، دانش آموزان بخوبی می توانند ما را در انجام و تحقق برنامه های یاری دهند و تنها باید این توان دانش آموزان را باور کنیم.

وی اظهارداشت: این باور باید از ابتدا در سطح مدرسه، اداره، مناطق و ستاد مرکزی وزارتخانه محقق شود و مدیران و مسوولان با دانش آموزان بخوبی مشورت نمایند و بخشی از کارها را به آنان بسپارند.

انتهای پیام//س

برچسب ها: شورا ، دانش ، آموزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.