زنجان/

هوای استان زنجان طی 24 ساعت آینده بارانی همراه با وزش باد خواهد بود

رئیس اداره آمار اداره کل هواشناسی استان زنجان، 24 ساعت آینده را به لحاظ بارش پرباران‌ اعلام کرد و گفت: ناپایداری‌های این مدت به صورت ابر، رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید خواهد کرد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران،احد یاغموری با اشاره به فعالیت سامانه بارشی در سطح استان زنجان از دیروز اظهار داشت: این بارش‌ها تا ظهر فردا ادامه می‌یابد.

وی 24 ساعت آینده را به لحاظ بارش پرباران‌ترین اعلام و اضافه کرد: ناپایداری‌های این مدت به صورت ابر، رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید طی این مدت در سطح استان بروز خواهد کرد.

رئیس اداره آمار اداره کل هواشناسی استان زنجان تصریح کرد: بارش‌ و ناپایداری‌های پیش‌بینی شده برای 24 ساعت آینده از بعد از ظهر فردا برطرف شده و وضعیت جوی استان به سمت پایداری پیش‌ می‌رود.

کاهش 29 درصدی بارش باران نسبت به میانگین بلند مدت

این مسئول میانگین بارش‌های فروردین ماه استان زنجان را 35 میلی‌متر اعلام کرد و گفت: میزان بارش‌های فروردین ماه سال گذشته 18 میلی متر بوده است.

یاغموری میانگین بلند مدت بارش‌های استان زنجان را 49 میلی‌متر اعلام کرد و ابراز داشت: آمار بارش‌های فروردین ماه سال جاری در مقایسه با مدت زمان مشابه 96 درصد افزایش و در مقایسه با آمار بلند مدت 29 درصد کاهش یافته است.

وی میزان بارش فروردین ماه زنجان را در سال  جاری 44 میلی‌متر عنوان کرد و متذکر شد: این میزان بارش در مقایسه با بارش‌های بلند مدت کاهش شش درصدی را نشان می‌دهد.

رئیس اداره آمار اداره کل هواشناسی استان زنجان با بیان اینکه خرم‌دره با 24 میلی‌متر بارش کم‌ترین بارش را در فروردین ماه سال جاری داشته متذکر شد: میانگین بلند مدت بارش‌های این شهرستان 43 میلی‌متر بوده است

این مسئول میانگین بلند مدت دمای استان را 8.8 درجه اعلام و عنوان کرد: دمای شهر زنجان در فروردین ماه سال جاری 9.4 درجه است.

انتهای پیام/م
برچسب ها: زنجان ، باران ، وزش باد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.