یزد/

وجود 9 اثر ملی در مهریز/مهریزاز ظرفیتهای مهم گردشگری

مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری یزد با اشاره به اینکه مهریز و تفت شهرستان‌های برتر گردشگری به ویژه گردشگری طبیعی یزد هستند، گفت: ۹ قلعه تاریخی مهریز ثبت آثار ملی ایران شد

 
 
  به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز یزد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد باغ شهر بودن مهریز در کنار آثار تاریخی این شهرستان را ظرفیت خوبی برشمرد و حمایت مسئولان و مردم را بزرگترین سرمایه برای نقش آفرینی و تحقق چشم‌انداز توسعه این نهاد دانست.

مهدی شرافت شهرستان‌های تفت و مهریز را از شهرستان‌های برتر در وجود پتانسیل‌های گردشگری استان نام برد و اظهار کرد: یکی از محورهای توسعه استان که کمترین آسیب و بیشترین منفعت را دارد محور توسعه گردشگری است که در این زمینه توجه خوبی شده و برنامه‌های مهمی در دست اقدام است.

وی افزود: مهریز و تفت به لحاظ تاریخی و منابع طبیعی زیبا پتاسنیل‌های زیادی در امر گردشگری دارد.

این مقام مسئول عنوان کرد: در مهریز باغ پهلوان‌پور به ثبت جهانی رسیده و ۹ قلعه در این شهرستان به ثبت اثار ملی رسیده و در مجموع نیز ۸۹ بنای تاریخی ثبتی در مهریز داریم که این امر در کنار باغ‌های زیبا می‌تواند محور توسعه برای شهرستان در امر گردشگری باشد.

,وی در ادامه وجود ظرفیت‌های گردشگری در مهریز را فرصتی استثنائی و قابل تأمل در منطقه دانست و اظهار کرد: مهریز یکی از شهرستان‌های دارای بیشترین ظرفیت گردشگری در استان است.

بر اساس سند توسعه این شهرستان این ظرفیت در اولویت نخست قرار گرفته و خوشبختانه در این زمینه تمرکز خوبی صورت گرفته و آینده روشنی را برای منطقه رقم زده است
برچسب ها: یزد ، مهریز ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.