مستند "دسترنگ" به كارگرداني داريوش نيكبخت و تهيه‌كنندگي علي شفيعي تولبد صداوسيماي چهار محال و بختياري از شبكه شما پخش مي‌شود.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي رسانه ملي، صنايع و هنرهاي دستي جزئي از فرهنگ و سرمايه‌هاي غني هر قوم به‌شمار مي‌رود كه گاه نمود بيروني چنداني نداشته و در گذر زمان مهجور مانده است با بررسي و شناخت صنايع دستي هر نقطه مي‌توان به معرفي و كالبد شكافي فرهنگ هر منطقه پرداخت . در اين مجموعه مستند تاريخچه پديدآورندگان آثار و هنرهاي دستي، انواع مختلف صنايع دستي، طرح و كاربرد آن‌ها در گذشته و حال و همچنين بازسازي نمايشي كاربردهاي صنايع دستي منطقه به شكل فاخر و جذاب معرفي مي‌شود.
 
آشنايي با صنايع دستي استان و جلوگيري از زوال هنرهاي در دست فراموشي از ضرورت‌ها و هدف توليد مستند دسترنگ بوده است .
 
اين مجموعه به معرفي دست بافته هاي زنان بختياري مي‌پردازد، موضوعاتي كه در اين مستند مطرح و به آن پرداخته مي‌شود.
 
چلنگري ساخت (ادوات عشايري)، بهون يا (سياه چادر)، وريس، شيردنگ، مال بند، گيوه دوزي، قفل سازي و لباس سنتي زنان و مردان را برعهده داشته‌اند.
 
مستند «دسترنگ» ساخته داريوش نيكبخت و از توليدات بسيار فاخر سيماي چهارمحال بختياري، به صنايع دستي قوم بختياري و برخي هنرهاي سنتي اين خطه مي‌پردازد.
 
تهيه‌كننده اين مستند علي شفيعي و كارگردان آن داريوش نيكبخت است.  اين مستند سه‌شنبه 2 ارديبهشت ساعت 20 از شبكه شما پخش مي‌شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: مستند ، صنایع ، دستی ، زنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار