سی ان ان:

سفر اوباما به آسیا برای اطمینان بخشی به هم‌پیمانانش است

سی ان ان در گزارشی که به سفر امروز اوباما به آسیا پرداخت‌، با اشاره به نگرانی برخی کشورهای آسیایی از واکنش آمریکا در مسأله اوکراین، این سفر را در راستای اطمینان بخشی آمریکا به هم‌پیمانانش دانست.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری لبنان 24 ، سی ان ان در گزارشی درباره سفر امروز باراک اوباما به آسیا با پرسش درباره این که پس از بحران اوکراین ، هم‌پیمانان وی چگونه به آمریکا نگاه می‌کنند ؛ سفر امروز وی را در راستای اطمینان بخشی ایالات متحده به هم‌پیمانان خود در منطقه دانست.

سی ان ان در گزارش خود گفت :  باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا امروز سفر4 روزه خود را به جنوب شرق آسیا آغاز کرد تا در طی آن به هم‌پیمانان آمریکا در این منطقه اطمینان بدهد که آنها همچنان مورد توجه آمریکا می‌باشند.

اما مانند تلاش‌های سابق آمریکا برای تجدید تلاش‌های اقتصادی در آسیا ، این سفر با ابهامات و آشفتگی‌هایی که به دلایلی از جمله بی ثباتی در اوکراین و نیز هشدار محافل قانون‌گذار که با طرح کنونی امریکا برای گسترش تجارت در آسیا موافق نمی‌باشند، همراه است.

بر اساس این گزارش، سفر این بار اوباما شامل دیدار از ژاپن ، کره جنوبی ، مالزی و فیلیپین می‌گردد، اما سفر اوباما در حالی انجام می‌گیرد که در اوکراین نوعی بی‌ثباتی حاکم است؛ چرا که هم‌پیمانان روسیه با قدرت بر شبه جزیره کریمه مسلط شده‌اند و شرق اوکراین نیز دچار بی ثباتی گشته است و کاخ سفید اعلام کرده است که اقدامات تحریمی را برضد مسئولان و تجار روس بکار خواهد بست . 

در ادامه گزارش سی ان ان آمده است،  اوباما اعلام کرده است که دخالت نظامی جزء گزینه‌های ایالات متحده آمریکا نیست و این چیزی است که باعث نگرانی هم‌پیمانان آمریکا در آسیا شده است؛ چرا که ژاپن نیز بر سر برخی از سرزمین‌ها با چین درگیر می‌باشد.

اما برخی کارشناسان معتقدند که تازمانی که توافقاتی وجود دارد که آمریکا را مجبور می‌سازد تا با قاطعیت بیشتر میان درگیری‌ها در کشورهای آسیا برخورد نماید ، این نگرانی‌ها اغراق آمیز و بی مورد می باشد.

این خبرگزاری از قول جفری بادر که تا سال 2011 مدیر مسئول امور آسیای شرقی در شورای امنیت ملی آمریکا بوده است نقل می‌کند که گفته  : این ذهنیت که ژاپن و یا تایوان و یا هم‌پیمانان آمریکا در منطقه از پاسخ و واکنش آمریکا در مسأله اوکراین نگران هستند از اساس ذهنیت غلطی است ؛ چرا که ایالات متحده  50 سال است که معاهده و پیمانی با ژاپن دارد که از نظر استحکام شبیه معاهده ناتو است.

سی ان ان همچنین در گزارش خود درباره سفر اوباما و غرق کشتی کره‌جنوبی و ناپدید شدن هواپیمای مالزیایی می‌نویسد : اوباما در این سفر قرار است تا در دوکشوری که سوانح دلخراشی برایشان رخ داد ،یعنی کره جنوبی که کشتی مسافربری آن که اکثر آنها دانش‌اموز بودند غرق شد و مالزی که هواپیمای مسافربری آن در اقیانوس هند ناپدید گردید، توقفی داشته باشد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار