صفر نعیمی رز در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

همه به باشگاه خبرنگاران اعتماد دارند/جزییات حادثه بند 350 زندان اوین

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به جزییات حادثه بند 350 زندان اوین درباره مستند پخش شده باشگاه خبرنگاران در بخش خبری 20:30گفت: باشگاه خبرنگاران یک منبعی است که همه به آن اعتماد دارند و بدون سانسور موافق با سلیقه مردم شریف ایران تلاش می کند؛لذا از انعکاس این قضیه توسط باشگاه خبرنگاران خوشحال هستم.

صفر نعیمی رز نماینده مردم آستارا در خانه ملت در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران درباره مستند پخش شده باشگاه خبرنگاران در 20 و 30 درباره حوادث بند350 زندان اوین اظهار داشت: همانند سنوات قبل به صورت دوره ای سلول ها و اتاق ها از طرف سازمان زندان ها مورد بازرسی قرار گرفت و این بار نیز مانند گذشته به زندانیان اعلام کردند که اتاق ها را خالی کرده و برای تنفس به فضای آزاد بروید.
 
وی افزود: زندانیان همه اتاق ها را خالی می کنند و می روند؛اما دو اتاق که هرکدام 15 نفر بوده و متعلق به بند نفاق و فتنه بودند از خالی کردن اتاق ها و در اختیار گذاشتن آن برای نیروهای زندان تمرد می کنند.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: مامور می بینند که این افراد تحت هیچ شرایطی این اتاق ها را تخلیه نمی کنند و باعث تحریک سایر زندانیان تخلیه کننده اتاق ها می شوند لذا دست آن ها را گرفته تا از اتاق بیرون کنند اما در همین حال این افراد شروع به فحاشی به کارکنان زندان و مسئولان کشور و نظام و هتاکی می کنند.
 
نعیمی رز گفت: این افراد پس از ورود به محوطه باز به سایرین می پیوندند و زندانیان دیگر نیز با آن ها هم آواز شده و فضا آلوده می شود آن ها در و دیوار و پنجره ها آسیب رسانده که در این جریان شایعه کرده اند دست و پای آن ها شکسته است.
 
وی افزود:دکتر اسماعیلی رئیس سازمان زندان ها و آقای سلیمانی رئیس زندان اوین اعلام کردند که در جریان این شکسته شدن درب و پنجره فقط یک نفر دستش خراش برداشته بود که آن هم به طور سطحی بوده و نیاز به معالجه و مداوا نبود.
 
نماینده مردم آستارا در مجلس اظهار داشت: به جز آن هیچ اتفاق دیگری در آن جا نیفتاد و آقایان ماجراجوی علیه نظام که موافقان فتنه و نفاق و ... هستند اعلام کرده بودند که بسیاری از زندانیان مورد ضرب و شتم قرار گرفته و دست و پاهایشان شکسته است تا خانواده های آن ها را علیه نظام قرار دهند.  
 
وی تصریح کرد:افرادی که چنین شایعاتی را می کنند آدم های منافقی هستند و سر سازش با نظام ندارند و کارشان فقط شایعه پراکنی است؛ لذابلافاصله در همان روز مسئولان زندان ترتیب ملاقات آن زندانیانی که اعلام شده بود دست و پایشان را شکسته اند را با خانواده هایشان دادند.
 
نعیمی رز گفت: خانواده های این افراد آمدند و اعلام کردند که این موضوع دروغ است و بستگان ما در زندان مورد ضرب و شتم قرار نگرفته اند.  
 
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره روشنگری مستند پخش شده باشگاه خبرنگاران در اخبار 20:30اظهارداشت: نظر به این که هیچ اتفاقی نیفتاده برای شفافیت موضوع در محافل عمومی بهتر بود که این فیلم و مستند پخش شود.
 
وی افزود: نظام و کشور جمهوری اسلامی ایران،قانون مجازات اسلامی دارد و هر کسی مرتکب هر جرمی می شود به تناسب آن جرم مجازات برایش مقرر شده است.  
 
نماینده مردم آستارا در مجلس تصریح کرد:در هر جای دیگری هم اگر کسی بخواهد روبه روی نظام بایستد و فحاشی کند و به مسئولین و دست اندرکاران نظام توهین کرده و مقدسات نظام را زیر سوال ببرد و فحاشی کند؛به طور حتم باید با آن ها برخورد شود.
 
نعیمی رز گفت:در این برهه از زمان با شایعه پراکنی قصد تخریب نیروهای سازمان زندان های کل کشور و مامورین آن را دارند؛این بی انصافی است؛بنابراین بهتر بود به جای تخطئه آن ها می آمدند و نجابت و سعه صدر مامورین را زیر سوال می بردند که چرا در مقابل این همه خشونت زندانیان که منجر به شکسته شدن درب و پنجره و فحاشی و توهین و افترا و هتاکی نسبت به نظام و مرسئولین نظام شده مامورین در آن جا سعه صدر به خرج داده و نجابت خود را نشان دادند، این جای سوال دارد.  
 
نماینده مردم آستارا در مجلس تصریح کرد: "باشگاه خبرنگاران" در جهت انعکاس و شفاف سازی و روشن گری یک منبعی است که همه به آن اعتماد دارند و برخلاف برخی جراید و نشریات نظر به این که مستقیما با نمایندگان مجلس ارتباط دارد،سعی آن بر این است که واقعیت ها را منعکس کند.  
 
وی افزود: من شاید با افراد دیگر این طور روشن و شفاف صحبت نکنم اما از آن جا که می دانم باشگاه خبرنگاران بدون سانسور موافق سلیقه مردم شریف ایران تلاش می کند به انعکاس این قضیه توسط باشگاه خبرنگاران خوش بین و خوشحال هستم و برای شما آرزوی توفیق دارم.

انتهای پیام /

برچسب ها: کمیسیون ، امنیت ، ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار