استاندار سیستان و بلوچستان گفت : تقویت بازارچه‌های مرزی سراوان در دستور کار قرار دارد تا مردم از نعمات ایجاد شده بهره‌مند شوند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان .، وی افزود : وجود مبادلات و پیوندهای فضایی دو سوی مرز اهمیت ویژه‌ای را در فرآیند برنامه‌ریزی،توسعه،آمایش سرزمین به مناطق مرزی داده است

وی تصریح کرد : این پتانسیل ها باعث شده تا کشورهای همسایه در قالب‌ بازارچه‌های مشترک مرزی که از شناخته‌شده‌ترین روش‌های توسعه اقتصادی روستاهای مرزنشین به‌ شمار می‌رود،بدنبال تحولی بنیادی در تولید،ایجاد اشتغال،تثبیت جمعیت مرزنشین،افزایش درآمد و نهایتا توسعه‌ای پایدار باشند .

وی به قابلیت‌های کشاورزی سراوان و به خصوص خرمای مرغوب این شهرستان اشاره کرد و گفت: باید به گونه برنامه‌ریزی شود تا در زمان برداشت خرما شکوه تولید و توانمندی‌های منطقه را شاهد باشیم.

هاشمی عنوان کرد: اگر چه کارهای بزرگی در سیستان و بلوچستان انجام شده، اما به دلیل عمق بالای محرومیت استان همچنان شاهد مشکلات و کمبودهای زیادی در زیرساخت‌های منطقه هستیم که امیدواریم با تدبیر دولت یازدهم شاهد رفع آنها باشیم.

ارتقا بخش جالق به شهرستان و چند دهستان به بخش از جمله خواسته‌های مردم سراوان از مسئولان است زیرا تحقق این موضوع خود به خود توسعه را به دنبال دارد./

انتهای پیام//س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.