اصفهان/

زیرساخت ها برای حضور زنان در جامعه فراهم شود .

مسوول امور بانوان خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان فراهم آمدن امکانات و زیرساخت ها برای استفاده از توانمندی زنان در حوزه های مختلف از جمله تولید و صنعت را خواستار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران اصفهان، مرضیه رضایی با بیان اینکه اختصاص هفته زن می تواند گامی در جهت ارج نهادن به زحمات این قشر در بخش های گوناگون اجتماع باشد، اظهار کرد: امروز زنان در عرصه های مختلف کشور حضور دارند که از جمله آن، فعالیت زنان در بخش تولید است. وی ادامه داد: حضور زنان در صنایع غذایی، نساجی، شیمیایی و قسمت های تحقیق و توسعه و کنترل کیفیت چشمگیر است که البته باید گفت فعالیت زنان به این صنایع محدود نیست، طیف وسیعی از زمینه ها را شامل می شود.

وی ادامه داد: زنان در همه حوزه ها در حال پیشرفت هستند و لازم است زیرساخت ها برای فعالیت پررنگ تر آنها فراهم شود. این زیرساخت ها موارد زیادی را شامل می شود مثلا برای تعیین حوزه هایی که زنان در آن توانمندتر هستند، تاکنون مطالعاتی انجام نشده است که باید طرح های مطالعاتی در این زمینه تعریف شود.

رضایی ذکر کرد: در محیط های کاری به شرایط متفاوت زن و مرد در خصوص مسوولیت های بانوان در منزل هم توجه نمی شود، در حالی که باید بدانیم آسایش افراد خانواده توسط زن محقق می شود و زیرساخت ها باید به گونه ای فراهم شوند که با وظایف این قشر در منزل هماهنگ باشد و بین مسوولیت های او در هر دو محیط توازن ایجاد کند.

وی اضافه کرد: استفاده از فناوری اطلاعات برای رواج دورکاری و همچنین بحث اشتغال خانگی به عنوان راهکارهایی می تواند مدنظر قرار گیرد که البته برون سپاری مونتاژ کالاهای صنعتی به جای احداث کارخانه های بزرگ هم منجر به صرفه جویی در هزینه های تولید و افزایش سودآوری می شود.

وی آموزش را از دیگر زیرساخت ها دانست و ذکر کرد: همسویی نهادهای فعال در آموزش زنان می تواند اثربخشی مناسبی را به دنبال داشته باشد.

رضایی با بیان اینکه آموزش باید در بخش های مختلف مانند حرفه آموزی، سلامت و ... صورت گیرد، عنوان کرد: از آنجا که مدیریت منزل توسط زنان انجام می شود، پس آموزش آنان در زمینه هایی مانند مصرف صحیح انرژی، انتخاب اقلام و کالاهای استاندارد و نیز حمایت از تولیدات ملی می تواند بسیار موثر باشد و زنان دریچه ای برای اجرایی شدن این آموزش ها و نیز انتقال آن به جامعه هستند.

کارشناس خانه صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: بهره نگرفتن از توانمندی های زنان به معنای عدم استفاده از تمام فرصت های تولیدی، اقتصادی، فنی و خدماتی است که می تواند توسط این قشر محقق شود. رضایی ادامه داد: از طرفی زنان هم نباید بنشینند و منتظر فراهم آمدن امکانات و زیرساخت ها شوند و باید با تکیه به ظرفیت های فکری، علمی و پژوهشی موجود، در راه رشد خود و جامعه قدم بردارند.

رضایی اظهار کرد: کشور ما از نظر حضور زن در جامعه جایگاه ایده آلی ندارد اما نسبت به کشورهای منطقه از وضعیت مطلوب تری برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: زنان در تشکل های اقتصادی استان هم حضور موفقی دارند و به عنوان مثال، رییس انجمن کنترل کیفی خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان از میان زنان انتخاب شده است.


انتهای پیام

برچسب ها: اصفهان ، زیر ، ساخت ها ، برای ، حضور ، زنان ، در ، جامعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.