اصفهان /

انتقال فرهنگ دینی و اسلامی در هفته نکوداشت اصفهان

امام جمعه اصفهان گفت : در برنامه‌های هفته نکوداشت اصفهان باید سعی شود تا مردم به سمت ارزش‌های دینی جذب شوند و انتقال فرهنگ دینی و اسلامی باید در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبائی‌نژاد در دیدار اعضای ستاد هفته نکوداشت اصفهان اظهار کرد: همه مسئولان باید در راستای معماری اسلامی عمل کنند و امیدواریم با تکمیل مصلی اصفهان، گامی دیگر در این مسیر برداشته شود.
وی با بیان این که فضا‌سازی و زیبا سازی شهر باید به سمت معنویت پیش رود، تصریح کرد: باید موزه‌‌ای داشته باشیم تا تمام وسایل قدیم جمع‌آوری شود تا علاوه بر معرفی به نسل جوان، فرهنگ نیز فراموش نشود.
امام جمعه اصفهان خاطرنشان کرد: در خلال برگزاری برنامه‌های نکوداشت هفته اصفهان باید مسئله رعایت قوانین شرعی نیز در دستور کار قرار گیرد.
وی با بیان این که نباید شاهد بدحجابی‌ها در این برنامه‌ها باشیم، به شخصیت شیخ بهائی نیز اشاره کرد و افزود: بدون شک آثار شیخ بهائی ماندگار است و آغاز هفته اصفهان همزمان با تولد این دانشمند متناسب است.
آیت‌الله طباطبائی نژاد تصریح کرد: شیخ بهائی طراحی‌های ارزشمندی انجام داده و کارهای مهندسی این دانشمند به شکلی بوده که مهندسان فعلی نمی‌توانند این کار‌ها را انجام دهند.
وی اظهار کرد: در برنامه‌های هفته نکوداشت اصفهان باید سعی شود تا مردم به سمت ارزش‌های دینی جذب شوند و انتقال فرهنگ دینی و اسلامی باید در دستور کار قرار گیرد.
عضو مجلس خبرگان رهبری به ظرفیت‌های پزشکی شهر اصفهان نیز اشاره کرد و گفت: توانمندی‌های پزشکی استان بسیار بالا بوده و می‌توان با احداث شهرک سلامت از گردشگری سلامت نیز در این بخش استفاده کنیم.
وی به ضرورت استفاده از توانمندی‌های هنرمندان اصفهانی در تمامی بخش‌ها تاکید کرد و گفت: هنرمندان، میراث فرهنگی به شمار می‌آیند و علاوه بر این که باید با احترام با آنها رفتار کرد، از بیت‌المال نیز باید حقوقی برای این قشر ارزشمند در نظر گرفته شود.
امام جمعه اصفهان تصریح کرد: احترام به هنرمندان نباید مختص به چند روز باشد و تا زمانی که زنده هستند باید از آنها استفاده کرد و دستاورد‌های این عزیزان باید حفظ شود.
وی افزود: از 8 سال قبل پیشنهاد دادم مدرسه‌ای برای استفاده از ظرفیت‌های هنری هنرمندان استفاده شود و می‌توان با در نظر گرفتن این مسئله، زمینه آموزش حداقل 500 نفر را فراهم کنیم.
آیت‌‌الله طباطبائی‌نژاد با بیان اینکه هنرمندان اصفهانی، آبروی شهر هستند و اگر از دستاورد‌های آنها مراقبت نکنیم بدون شک به این قشر ظلم کرده‌ایم، بیان کرد: حقوقی باید برای هنرمندان میراث فرهنگی اصفهان در نظر گرفته شود و اگر این کار صورت نگیرد، ناسپاسی نعمت خداوند را کرده‌ایم.
وی با بیان این که فضا‌سازی و زیبا سازی شهر باید به سمت معنویت و ظرفیت‌های علمی، هنری پیش رود، خاطرنشان کرد: باید موزه‌‌ای داشته باشیم تا تمام وسایل قدیم جمع‌آوری شود و به نمایش درآید تا علاوه بر معرفی به نسل جوان، فرهنگ نیز فراموش نشود.
امام جمعه اصفهان به خشکی رودخانه زاینده‌رود نیز اشاره کرد و افزود: ما رودخانه خشک زاینده‌رود را نیز نتوانستیم حفظ کنیم و علاوه بر توریستی بودن شهر اصفهان، زیبائی این شهر نیز باید مورد توجه قرار گیرد.
وی تصریح کرد: وضعیت فعلی غیرقابل قبول است و می‌توان با در نظر گرفتن اصول مهندسی، حوضچه‌هائی را طراحی کنیم تا زاینده‌رود از وضعیت فعلی خارج شود.


انتهای پیام

برچسب ها: اصفهان ، هفته ، نکوداشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.