مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: با تخصیص اعتبارات ملی و استانی یک قطعه زمین در اطراف کاخ خسرو برای جلوگیری از تخریب این اثر تاریخی خریداری شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه


علی فعله‌گری گفت: اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه سال‌ها به دنبال خرید زمین‌های اطراف کاخ خسرو بوده تا با جلوگیری از ساخت و ساز در این مناطق از خدشه‌دار شدن این اثر تاریخی جلوگیری کرده باشد.

وی با تأکید بر همکاری مالک اراضی اطراف کاخ خسرو افزود: با تخصیص اعتبارات ملی به مبلغ 2میلیارد و 200 میلیون ریال و اعتبارات استانی به مبلغ 1میلیارد و 800میلیون ریال یک قطعه زمین اطراف کاخ خسرو به مساحت 1000مترمربع از یکی از مالکین آن محدوده خریداری شد.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه با اشاره به اهمیت آزادسازی کاخ خسرو بیان کرد: با خرید این زمین در اطراف کاخ خسرو علاوه بر اینکه این مکان تاریخی به عنوان مکان برای بازدید گردشگران تبدیل می‌شود که وجود برنامه‌ای در این مورد بسیار موثر واقع می‌شود.

فعله‌گری در رابطه با بنای تاریخی کاخ خسرو در قصرشیرین گفت: کاخ خسرو بنایی است که از دوره ساسانیان که خسرو پرویز پادشاه ساسانی آن را در جوار شهر کنونی قصرشیرین و در نزدیکی آتشکده چهارقاپی برای همسرش شیرین ساخته است و در واقع وجه تسمیه شهر قصرشیرین به واسطه همین قصر است/س

برچسب ها: کرمانشاه ، تاریخی ، حفظ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.