کرمان/

جلوی بیماری "تب کریمه کنگو"را می توان با خود مراقبتی گرفت

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان نقش خود مراقبتی را در پیشگیری از بیماریهای مختلف از جمله بیماریهای مشترک بین انسان و دام و بیماریهای تغذیه ای از جمله "تب کنگو"بسیار مهم دانست.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان ، دکتر حسین رشیدی با اشاره به شعار هفته سلامت "یک عمر سلامت با خود مراقبتی" افزود: برخی بیماریهای مشترک بین انسان و دام به دلیل نبود امکان شناسایی و ردیابی در دام فقط از راه خود مراقبتی قابل پیشگیری هستند که بیماری تب کریمه کنگو از جمله این بیماریها است.

وی با بیان اینکه در فصول گرم سال و با افزایش فعالیت کنه های ناقل عامل بیماری تب کریمه کنگو احتمال بروز این بیماری در انسان افزایش می یابد، خاطرنشان کرد: با اقدامات خود مراقبتی مانند خرید گوشت دارای مهر و لیبل دامپزشکی از منابع مطمئن، نگهداری گوشت در دمای یخچال(4-0 درجه) قبل از خرد کردن به مدت 24 ساعت ، عدم تماس با کنه ها و کشتار دام در کشتارگاههای بهداشتی با رعایت اصول بهداشت فردی، می توان از بروز بیماری تب کریمه کنگو پیشگیری کرد.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان با اشاره به وظیفه سنگین دامپزشکی در تامین سلامت فرآوردهای خام دامی تصریح کرد: یکی از مولفه های مهم خود مراقبتی تامین غذا و فرآورده های غذایی سالم از منابع مطمئن است.

دکتر رشیدی با یادآوری این نکته که گوشت سالم یکی از منابع اصلی تامین غذای سالم است، افزود: هر فرد باید گوشت مورد نیاز خود را از منابع مطمئن و با نظارت دامپزشکی تهیه کند.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان ارائه آموزش های لازم و اطلاعات کامل در خصوص مخاطرات اصلی تهدید کننده سلامت فردی را از ملزومات خود مراقبتی دانست و افزود: نقش دستگاهها و نهادهای مرتبط با سلامت از یک سو و رسانه ها از سوی دیگر در افزایش سطح آگاهی های افراد بسیار مهم است./س

برچسب ها: خودمراقبتی ، بیماری ، سالم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.