گزارش‌های سازمان بهداشت جهانی نشان می‌دهد که سالانه به طور متوسط یک میلیون نفر در جهان، در اثر تماس غیر ایمن با مواد شیمیایی جان خود را از دست می‌دهند.

عبدالرضا رحمانی استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران تصریح کرد: در چند دهه اخیر تعداد مواد شیمیایی شناخته شده بسیار افزایش یافته و سالیانه نیز ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ ماده شیمیایی جدید نیز شناسایی می‌شود.

وی با بیان اینکه از بین میلیونها‌ ماده شیمیایی شناخته شده تنها برای چند هزار ماده شیمایی اطلاعات سم‌شناسی تهیه و در دست است، تأکید کرد: بر اساس بررسی‌ها و شواهد موجود از کل مواد شناسایی شده شیمیایی در سطح جهان، تنها یک درصد آنها مصرف عمومی دارد. 

رحمانی با اشاره به اینکه چند میلیون نفر در جهان در صنایع شیمیایی مشغول به کار هستند، افزود: گزارش‌های سازمان بهداشت جهانی نشان می‌دهند که سالانه به طور متوسط یک میلیون نفر در جهان، در اثر تماس غیر ایمن با مواد شیمیایی جان خود را از دست می‌دهند. 

وی یادآور شد: بر اساس گزارش‌های سازمان بهداشت جهانی، همچنین سالانه تعداد زیادی از افراد شاغل در صنایع شیمیایی بر اثر آسیب‌های شغلی دچار از کار‌افتادگی می‌شوند. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار