فيصل مقداد خواستار عاری‌سازی خاورميانه از تسليحات کشتار جمعی شد

معاون وزیر امور خارجه سوریه خواستار عمل کردن سازمان ملل به مسئولیت خود برای عاری سازی خاورمیانه از تسلیحات کشتار جمعی شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی سوریه، معاون وزیر امور خارجه سوریه خواستار عمل کردن سازمان ملل به مسئولیت خود برای عاری سازی خاورمیانه از تسلیحات کشتار جمعی شد. 

فیصل مقداد در دیدار با سگرید کاگ رئیس هیئت مشترک سازمان ممنوعیت تسلیحات شیمیایی و سازمان ملل متحد گفت: موفقیتی که در زمینه پرونده تسلیحات شیمیایی سوریه به دست آمد جامعه جهانی را در برابر مسئولیت خود برای تلاش در زمینه عاری سازی منطقه خاورمیانه از سلاح‌های کشتار جمعی قرار می‌دهد. 

فیصل مقداد همچنین گفت، کشورهای حامی تروریسم در سوریه به سیاسی کردن پرونده تسلیحات شیمیایی از طریق حملات تبلیغاتی و مطرح کردن ادعاهای جدید درباره استفاده از مواد سمی و متهم کردن دولت سوریه به این کار ادامه می‌دهند تا بر رسوایی‌های این کشورها و در رأس آنها آمریکا و ترکیه در مسئله استفاده از مواد سمی در سوریه سرپوش بگذارند. 

فیصل مقداد خاطرنشان کرد، موفقیت در زمینه برچیدن تسلیحات شیمیایی سوریه ناشی از جدیت و مسئولیت شناسی دولت سوریه در پرونده تسلیحات شیمیایی بود.

سگرید کاگ نیز در این دیدار گفت، موفقیت در پرونده تسلیحات شیمیایی سوریه ناشی از همکاری سوریه با هیئت بین المللی و جدی بودن سوریه در این زمینه به رغم شرایط دشوار امنیتی بود.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار