معاون وزير نفت در امور گاز اعلام کرد:

افزایش "ذخیره‌سازی گاز" در شمال و شمال شرق کشور

ظرفيت ذخيره‌سازي و پايداري شبکه گاز در شرق و شمال شرق کشور افزايش مي‌يابد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ معاون وزير نفت در امور گاز در بازديد از تاسيسات مخزن ذخيره سازي شوريجه در خراسان رضوي، بر بهره برداري از طرح ذخيره سازي شوريجه در کمترين زمان ممکن تاکيد کرد و گفت: اين طرح بايد در کمترين زمان و بالاترين بهره وري به بهره برداري برسد.

حميدرضا عراقي افزود: مخزن ذخيره سازي شوريجه علاوه بر افزايش ظرفيت ذخيره سازي باعث پايداري شبکه در شرق و شمالشرق کشور مي شود.

وي با اشاره به ضرر تاخير در بهره برداري از طرح هاي ذخيره سازي کشور، اظهار کرد: پيشنهاد مي کنم هماهنگي، همکاري و تعامل شرکت هاي زيرمجموعه صنعت نفت در امور نفت و گاز به منظور تسريع در بهره برداري از اينگونه ها طرح ها افزايش يابد.

عراقي با اعلام اينکه زمستان گذشته با سختي سپري شد، گفت: در همين حال برداشت گاز از طرح ذخيره سازي سراجه قم که در اوج مصرف به روزانه 10 ميليون متر مکعب رسيد، کمک بزرگي به حفظ پايداري شبکه کرد.

هم اکنون طرح ذخيره سازي گاز شوريجه با پيشرفت بيش از 98 درصدي در انتظار هماهنگي هاي نهايي ميان شرکت ملي گاز ايران و شرکت ملي نفت ايران است.

بر اساس گزارش شانا، با راه اندازي طرح ذخيره سازي گاز در ميدان شوريجه در فاز نخست 10 ميليون مترمکعب و در فاز دوم 20 ميليون مترمکعب در اوج مصرف و در طول فصل زمستان برداشت گاز انجام مي گيرد.

ظرفيت ذخيره سازي گاز در اين مخزن 4 ميليارد و 600 ميليون مترمکعب است که در فاز نخست آن امکان ذخيره سازي دو ميليارد و 400 ميليون مترمکعب گاز فراهم خواهد شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: افزایش ، ذخیره ، گاز ، شمال ، شرق ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار