رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با پیش بینی آغاز اجرای طرح تحول نظام سلامت کشور از ابتدای خرداد ماه، گفت: ایجاد تحول در نظام سلامت با کاهش پرداخت هزینه های درمان از جیب مردم محقق می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

دکتر محمدرضا نیکبخت  به مصمم بودن دولت و مجلس برای ایجاد تحول در نظام سلامت کشور در سال جاری اشاره و تصریح کرد: سرلوحه این تحول کاهش پرداخت هزینه های درمان از جیب مردم است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نزدیک به 70 درصد هزینه های درمان از جیب مردم پرداخت می شود، گفت: بر اساس سیاست های منظور شده در سال جاری توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نیز بر اساس بودجه ابلاغ شده، امسال پرداخت هزینه های درمان به ویژه برای بیماران صعب العلاج کاهش چشمگیری خواهد داشت.

وی خاطر نشان کرد: امسال همچنین شاهد کاهش قیمت داروهای گران قیمت و نیز افزایش پرداختی به ماماها و متخصصین زنان و زایمان در صورت انجام زایمان به روش طبیعی خواهیم بود.

نیکبخت افزود: همچنین در راستای سیاست های مذکور ماندگاری پزشکان در مناطق محروم نیز لحاظ شده است و در این میان مناطق مرزی به صورت ویژه تری مورد توجه قرار گرفته اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه انجام این اقدامات را منوط به میزان بودجه، انصراف از یارانه و حمایت دولت دانست و افزود: جزییات طرح تحول سلامت 15 اردیبهشت مشخص شده و به احتمال زیاد این طرح از اوایل خرداد ماه سال جاری در سطح کشور اجرایی می شود./س



برچسب ها: کرمانشاه ، هزینه ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.