تبریز/

صادرات بیش از 181 میلیون دلار فلز از آذربایجان شرقی به خارج ازکشور

رییس صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: در سال 92 صادرات گروه فلزات استان با 6.10 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل به 181 میلیون و 150 هزار دلار رسید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ،عظمایی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: صنعت، معدن و تجارت کشور 38 درصد تولید ناخالص ملی را در اختیار دارد و وظیفه وزارت و سازمان های استانی بیشتر اعمال حاکمیت و وظایف نظارتی است.

وی افزود: تشویق سرمایه گذاری های خارجی، ارتقای توان رقابت پذیری، شناسایی بازارها و بازارسازی ها، توسعه روابط تجاری و بین المللی در مناسبات جهانی از جمله مواردی است که در توسعه صادرات باید مورد توجه قرار گیرد.

عظمایی با بیان اینکه در رشد بهره وری در اقتصاد، تقویت رقابت پذیری باید مد نظر قرار گیرد، گفت: دادن آزادی عمل به فعالان اقتصادی برای افزایش بهره وری و توجه به نیروی انسانی از جمله عوامل دیگر در افزایش بهره وری و توسعه صادرات است.

وی همچنین ارزش صادرات گروه کالایی کشاورزی را در مدت یادشده 260 میلیون و 500 هزار دلار و گروه کالایی صنعتی را 867 میلیون و 800 هزار دلار ذکر کرد و میزان افزایش صادرات آنها را نسبت به دوره مشابه سال 91 به ترتیب شش و 10 درصد اعلام کرد.
 
 
انتهای پیام/س
برچسب ها: صادرات ، فلز ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.