زنجان/

به مسائل فرهنگی جامعه باید به صورت ریشه ای پرداخته شود

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور بر ضرورت پرداختن به مسائل فرهنگی جامعه به صورت ریشه ای تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛ دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور درجلسه شورای فرهنگ عمومی استان ،به دغدغه‏‌های مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگ اشاره و از نخبگان و افرادی که در عرصه های فرهنگی کار تخصصی و پژوهشی انجام می‏‌دهند خواست که برای عملیاتی کردن فرمایشات رهبری راهکارهای مناسب ارائه دهند.

حجت‏‌الاسلام شاهمرادی شورای فرهنگ عمومی را بازوی اصلی شورای انقلاب فرهنگی خواند و افزود :ورودی و خروجی جلسات این شورا باید متناسب با فرهنگ  جامعه باشد.

وی با اشاره به اینکه مسائل فرهنگی مسائلی نیستند که زودبازده باشند ادامه داد : باید در این حوزه از تخصص و تبحر متخصصین مربوطه استفاده کرد تا در آینده نتایج مثبت آن مشاهده شود .

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با تاکید بر اینکه کشور ازبیرون دچار شبیخون و تهاجم فرهنگی است اضافه کرد: باید به حوزه فرهنگ نگاه ویژه شود تا دچار استحاله ازبیرون نشود.

حجت‏‌الاسلام شاهمرادی با بیان اینکه باید از درون استحاله شدن و از بیرون دچار شبیخون شدن را کنترل کرد، ادامه داد: همچنانکه آنها به صورت ریشه‏‌ای به استحاله کردن فرهنگ ما اقدام کرده‏‌اند ما نیز به صورت ریشه‏‌ای به درست کردن فرهنگ خود بپردازیم.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور خاطر نشان کرد : بهره گیری از اندیشه و تفکر نخبگان و فرهنگیان جامعه در دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی موجب تسهیل در آسیب شناسی و حل معضلات فرهنگی خواهد شد./س


برچسب ها: فرهنگی ، جامعه ، ریشه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.