زاهدان/

ایجاد مراکز آموزشی مرتبط با معدن و پتروشیمی در سیستان وبلوچستان

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی خواستار راه اندازی آموزشکده فنی و حرفه ای، جذب نیروهای بومی در هیات علمی مراکز آموزش عالی و دایر شدن رشته هایی در بخش معدن، پتروشیمی و جلوگیری از انتقال بی رویه معلمان علوم پایه در این خطه شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان .، محمد سعید اربابی با بیان اینکه یک سوم از کل معادن سیستان و بلوچستان در حوزه شهرستان ایرانشهر قرار دارد، افزود: راه اندازی رشته های دانشگاهی مرتبط با معادن سبب تامین نیروی بازار کار، ایجاد اشتغال و پرورش نیروهای ماهر و در نتیجه کارآمدی و بهره وری بیشتر خواهد شد.

وی با اشاره به گستردگی و وسعت سیستان و بلوچستان به عنوان پهناورترین استان کشور که طول آن افزون بر یک هزار کیلومتر است، گفت: جا دارد اداره کل آموزش و پرورش جنوب استان در شهرستان ایرانشهر راه اندازی شود.

اربابی افزود: همچنین وجود صدها مدرسه کپری، خشتی و گلی، تخریبی و غیراستاندارد در جنوب سیستان و بلوچستان، راه اندازی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مستقل در این خطه غیربرخوردار کشور را طلب می کند.

غلامرضا رضایی، رییس دانشگاه ایرانشهر (ولایت) خواستار تبدیل وضعیت نیروهای اداری این دانشگاه شد و افزود: جذب افراد بومی در هیات علمی و دایر شدن رشته های معدن، پتروشیمی، کشاورزی با توجه به وجود متقاضی ضروریست

وی همچنین با اشاره به مزیت نسبی و اقلیم منحصر به فرد جنوب سیستان و بلوچستان خواستار راه اندازی پژوهشکده گیاهان دارویی و میوه های گرمسیری در بخش پیشین از توابع شهرستان مرزی سرباز شد./

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.