مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: 40 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی برای احیای نقاط تالابی و زیست بوم های این استان اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان .، ˈخسرو افسریˈ افزود: این اعتبار از محل بودجه سازمان محیط زیست کشور با هدف بهبود وضعیت زیستگاههای سیستان و بلوچستان با محوریت تالاب هامون و اجرای طرح های مطالعاتی در خصوص استفاده بهینه از منابع آبی در تالاب ها اختصاص یافت.

وی اظهارکرد : با توجه به شرایط بحرانی تالاب بین المللی هامون تلاش داریم بخش قابل توجهی از این اعتبار را برای احیای این تالاب هزینه کنیم.

وی تصریح کرد : آموزش جوامع محلی در خصوص حفظ گونه های در معرض خطر انقراض با اولویت خرس سیاه بلوچی و تمساح پوزه کوتاه گاندو، تهیه وسایل امداد و نجات گونه های جانوری و احیای زیستگاههای آسیب دیده بویژه هورباهو و توسعه گونه های حرا در جنگل گواتر از مهمترین طرح های آماده اجرا از محل این اعتبار است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: قرار است از محل این اعتبار ادامه اجرای عملیات احیای تالاب هامون از جمله اصلاح شیب و لایروبی تالاب در نقاط بحرانی و احیای زیست بوم ها و نقاط تالابی استان انجام شود.

برخی کارشناسان می گویند: احیای تالاب بین المللی هامون به تنهایی نیاز به میلیاردها ریال اعتبار دارد در حالیکه سیستان و بلوچستان دارای تالاب های دیگری در جنوب و جنوب غرب استان از جمله هامون جازموریان است.

انتهای پیام/س

برچسب ها: اختصاص ، احیا ، تالاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.