از جمله مشکلاتی که در چند سال اخیر در حال افزایش است، تمایل پزشکان برای ارجاع بیمار از بخش دولتی به خصوصی است که اقدامی غیر قانونی به حساب می‌آید.

احمد آریایی‌نژاد عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: در چند سال اخیر شاهد افزایش مراجعات بیماران از بخش دولتی به بخش خصوصی هستیم که موجب تحمیل هزینه‌های درمانی بیشتری بر بیمار و رنج رفت و آمد نیز برای او می‌شود. 

وی گفت: این مشکل بستگی زیادی به تمایل و درخواست پزشکان دارد و به بهانه نبود امکانات کافی در بیمارستان‌های دولتی صورت می‌گیرد. 

وی با بیان اینکه گرچه گا‌ها بیمارستان‌های دولتی امکانات خوبی هم دارند اما این ارجاعات صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: کمبود امکانات در بیمارستان‌های دولتی توجیهی ندارد و مسئولان باید امکانات مورد نیاز در بیمارستان‌های دولتی را تامین نمایند چرا که بیماران این بیمارستان‌ها اغلب از بضاعت مالی خوبی برخوردار نیستند. 

وی افزود: این ارجاعات کاملا غیر قانونی است و پزشک حق جابجایی مریض از بخش دولتی به خصوصی را ندارد و بیمار باید بداند در صورت مواجه با چنین شرایطی گزارش این موضوع را به مسئولین بیمارستان‌ و نظام پزشکی ارائه دهد. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.