با استفاده از فناوری‌های نوین کار‌شناسان این نوید را می‌دهند که فناوری‌ها با دقت بالا مانع از بروز سوانح در افراد می‌شود.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران؛ کار‌شناسان به تازگی یک کفش منحصر بفرد تولید کرده‌اند که می‌تواند سبب جلوگیری از سقوط افراد در مکان‌های مختلف شود.

گفتنی است، این کفش دارای فناوری منحصربفردی است که شامل سنسورهای بسیار حساس است که به طور دائم در حال آنالیز ارتفاع و تعادل فرد است و در صورتیکه تغییری ناگهانی در ارتفاع و یا تعادل را دریافت کند، بلافاصله پیغام خطر را به تراشه‌ای موجود در کفش می‌فرستد و چرخ‌های تعبیه شده در کفش فرد را در موقعیت تعادلی قرار می‌دهد.


بررسی‌ها نشان می‌دهند، کار‌شناسان سازنده این کفش اعتقاد دارند با استفاده از این فناوری می‌توانند مانع از بروز هزاران شکستگی لگن به ویژه در افراد سالمند مابین ۶۵ تا ۸۰ ساله شوند که در معرض بیشترین خطر سقوط و شکستگی لگن قرار دارند.

این کفش دارای باتری است که در بدنه کفش جاسازی شده است.

پزشکان در عین حال توصیه می‌کنند افراد سالم با انجام ورزش سعی نمایند وضعیت بدن خود را در حالت فعال نگهدارند و در سنین سالمندی برای سنجش تراکم استخوان‌های خود به پزشک متخصص مراجعه نمایند.


انتهای پیام/
برچسب ها: کفش ، فناوری ، سوانح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.