ششمین کنگره ملی شعر کویر با حضور سرپرست اداره کل ارشاد یزد،جمعی از مدیران و شاعران کشوری در ابرکوه برگزارشد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکزیزد

ششمین کنگره ملی شعر کویر با حضور سرپرست اداره کل ارشاد یزد،جمعی از مدیران و شاعران کشوری در ابرکوه برگزارشد.

سرپرست اداره کل فرهنگ وارشاداسلامی استان یزد با اشاره به اینکه کنگره شعر کویراز رویدادهای مهم سال است،اظهارداشت:این کنگره توانسته است به خوبی جای خود را در میان شاعران کشور باز کند.

محمد رضا دهبیدی پور افزود:برگزاری مناسب این کنگره همچنین باعث تبیت آن در میان رویدادهای فرهمگی کشور شده است.

وی تصریح کرد:این کنگره ملی در راستای ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی در حوزه شعر و ادب، انجمن شعر و ادب شهرستان ابرکوه با همکاری معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود .

دهبیدی پورادامه داد: این کنگره با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بنا بود در اسفندماه سال گذشته در این شهرستان برگزار شود ولی بخاطر حجم کارهای فرهنگی استان به اردیبهشت ماه امسال منتقل شد .

وی افزود: 200 شاعر از 31 استان کشور افزون بر700 اثر و سروده های خود را به دبیرخانه این کنگره ارسال کردند که از میان آثار شاعران کشوری 20 اثر برجسته انتخاب شده است .

به گفته سرپرست اداره کل فرهنگ وارشاداسلامی استان یزد ،این کنگره شعر در موضوعات سکوت شب های پرستاره کویر ، سرو 5000ساله ابرکوه نماد ایستادگی و کویر در انتظاربرپا شده است.

در ادامه مشاور فرهنگی استاندار یزد با یاد آوری یاد و خاطره پنجم اردیبهشت،برگزاری این کنگره درشهرستان ابرکوه را یک اقدام مبارک و روبه جلو عنوان کرد.

غلامرضا محمدی با بیان اینکه شهر ابرکوه بعنوان یکی شهرهای ادبا و هنرمندان معرفی می گردد،خواهان توجه مدیران به اهمیت شعر و شاعری شد.

مشاور فرهنگی استاندار یزد،شعر را خاستگاه و جایگاه مهم و ارزشمندی در حفظ فرهنگ و هویت سرزمین قلمداد کرد و بر ضرورت ترویج شعر در جامعه تاکید کرد.

وی گفت: شعر یکی از قدیمی­ ترین هنرها بوده که ذهن بشر را همواره به خود مشغول کرده است.

امام جمعه شهرستان ابرکوه هم در این مراسم ضمن خیر مقدم به شاعران کشوری ،از ابرکوه بعنوان شهری از مهد شاعران و نخبگان نام برد.

حجه الاسلام حسینی افزود که ابرکوه شهر اخلاق،دیانت و کانون مهر است که به مردمان آن به شعر و شاعری علاقه زیادی دارند.

وی گفت: شعرخوانی به عنوان یک ابزار تربیتی، علاوه بر تأثیرگذاری بر فردی یا افراد نتایج مفید و اارزنده ­ای را در بالش توانمندی­ های ذهنی و کلامی ایجاد خواهد کرد./ش
برچسب ها: کنگره ، شعر ، کویر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.