نفت در هفته‌ای که گذشت؛

"بنزین" 400 تومانی به قوت خود پابرجاست/افزایش ذخیره سازی "گاز" در شمال و شمال شرق

اعلام نهایی قیمت بنزین، افزایش ذخیره سازی گاز در شمال و شمال شرق کشور،تشکیل 6 شرکت دانش بنیان در پژوهشگاه صنعت نفت از جمله موضوعات اساسی در حوزه صنعت نفت بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ اتفاقات و تحولات مهمی که در عرصه نفت و گاز و پتروشيمي در طی 6 روز گذشته در این حوزه منتشر شده در این گزارش به عنوان نمونه در این گزارش آورده می شود.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به وضعیت آرام پمپ‌های بنزین پس از اعلام خبر افزایش قیمت سوخت و آغاز فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها گفت:طبق گزارشات واصله ترافیک خودروها در بیش از 90 درصد از جایگاه‌های عرضه سوخت عادی بوده و تنها در 10 درصد از پمپ‌های بنزین تعداد خودروها تا حدی متراکم است.

قیمت گذاری حامل های انرژی از جمله بنزین براساس فوب خلیج فارس و نیز میزان عرضه و تقاضا تعیین می شود.

نزدیکترین جایگاه سوخت محل زندگی خود در استان تهران را بدانید.

هئیت وزیران در اجرای مصوبه مجلس محترم شورای اسلامی در قانون بودجه سال 1393 نرخ های جدید بنزین – نفت گاز و سی ان جی را جهت اجرا از ساعت 24 روز پنج شنبه مورخ چهارم اردیبهشت 93 به ترتیب زیر به تصویب رسانید که بدین وسیله به اطلاع مردم شریف ایران می رساند.

بنزين كلمه اي آشنا كه از ماده شيميايي بنزن بوجود آمده كه براي نخستين بار اين سوخت را در آلمان بنزين ناميده شد و در حال به دليل گستردگي اين محصول استراتژيک در انواع مختلف به نام هاي يورو4و5 در داخل و خارج عرضه مي شود.

عربعلی گفت: برداشت ها از سخنان ریاست جمهوری و وزیر نفت گویای این است که ابلاغیه افزایش نرخ قیمت بنزین در این دو روز بابقی مانده باید اعلام شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: برای جلوگیری از قاچاق سوخت باید در دادن کارت سوخت دقت شود، چون کارت‌های سوخت زیادی در اختیار مردم است که واقعیت ندارد.

ظرفيت ذخيره‌سازي و پايداري شبکه گاز در شرق و شمال شرق کشور افزايش مي‌يابد.

حاج محمدر‌ضا گفت: به احتمال زیاد امشب نرخ جدید بنزین در جایگاه‌ها اعمال می‌شود.

مصرف بنزين در روز 31 فروردین در حالی به 94 میلیون لیتر رسید که میزان مصرف در روز دوشنبه (اول ارديبهشت) به 76 ميليون ليتر ثبت شد.

رییس سندیکای جایگاه‌داران سوخت کشور گفت: تعیین قیمت سوخت از طریق ستاد سوخت اعلام می‌شود و ما نمی‌توانیم با شایعاتی که از طریق برخی از مسئولان به برخی از رسانه‌ها اعلام می‌شود این قیمت بنزین را در نظر بگیریم.

قيمت‌هاي جديد ارائه خدمات تخصصي شرکت پايانه‌هاي نفتي ايران به شناورها، کشتي‌ها و نفتکش‌ها در هيئت مديره شرکت ملي نفت ايران تصويب شد.

شرکت دانش بنيان تا پايان تابستان امسال در پژوهشگاه صنعت نفت تشکيل مي شود.

معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش فراورده‌های نفتی از آمادگی سامانه هوشمند سوخت برای اعمال نرخ جدید بنزین خبر داد و گفت: هم اکنون تمام نرم افزارهای جایگاه‌های سوخت بروزرسانی شده و مشکلی در ارائه خدمات وجود ندارد.

سوزاندن سوخت سهمیه خودروهای عمومی مطابق با مصوبه دولت است به طور یقین سهمیه ذخیره شده ماههای قبل سوزانده شده تنها 10درصد به کارت سوخت منتقل می شود.

حاج محمد‌رضا گفت: عدم اعلام نرخ بنزین را دلیل به توافق نرسیدن دولت در مورد نرخ سی ان جی اعلام کرد و گفت: دلیل ازدحام جمعیت در جایگاه‌های سوخت به دلیل شایعات اخیر در خصوص تعیین نرخ جدید بنزین و ابطال بنزین 400 تومانی در کارت‌های سوخت است.

با توجه به گذشت حدود 10 سال از موعد مقرر براي بهره برداري از مخازن بتني گوره و اميديه، واگذاري اين مخازن به بخش خصوصي در حال بررسي است.

هاشمی گفت: مردم نباید نگران سهمیه بنزین 400 تومان خود باشند چرا که این سهمیه در کارت سوخت آنها ابطال نمی شود لذا دلیل برای مراجعه بیش از حد به جایگاه ها نیست.

ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت اعلام کرد: سهمیه ناوگان حمل‌ونقل عمومی و کرایه‌ها از اول اردیبهشت بدون تغییر واریز می شود و قیمت و سهمیه خودروهای شخصی طبق مصوبات ستاد هدفمندی یارانه‌ها اعلام خواهد شد.

ظرفيت برداشت از مخازن ذخيره سازي امسال با تاکيد وزير نفت مبني بر توسعه مخازن ذخيره سازي گاز، افزايش مي يابد.

14 هزار تلمبه و 26 هزار نازل در بيش از 3 هزار جايگاه عرضه سوخت، آماده خدمت رساني به مردم در فاز دوم هدفمندي يارانه‌هاست.

حاج‌محمدرضا، با بیان اینکه هنوز ابلاغیه رسمی برای افزایش قیمت بنزین به دست ما نرسیده است، گفت: اگر افزایش قیمت‌ها اعلام نشود کارت‌های سوخت امشب با روال قبلی شارژ می‌شود.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان فراورده‌های نفتی ایران، نحوه عرضه این محصول با ارزش را در کشور نگران‌کننده اعلام کرد و گفت: نفت یک تجارت اعتباری است نه تجارت نقدی، متاسفانه هرچقدر جلوتر پیش می‌رویم با چالش‌های زیادی مواجه می‌شویم.

ركورد سرعت حفاري در تاريخ "توسعه پارس جنوبي" شكست

شركت حفاري شمال با انتشار بيانيه اي اعلام كرد: با تلاش حفارمردان متخصص اين شركت و نظارت، حمايت و پشتيباني شركت پتروپارس ركورد سرعت عمليات حفاري در تاريخ توسعه ميدان گازي پارس جنوبي توسط يكي از معدود دكل هاي حفاري تحت مالكيت جمهوري اسلامي ايران شكسته شد.

رئیسی فرد گفت: تمهیدات مورد نظر در راستای افزایش قیمت از یک هفته شروع شده و محیط و نرم افزار سوخت رسانی جایگاهها به منظور افزایش قیمت سوخت بروزرسانی شد و از اول اردیبهشت آماده بهره‌برداری است.

نکو گفت: ایران توان تولید بنزین با کیفیت و استانداردهای جهانی را دارد متاسفانه بنزین وارداتی توجیه اقتصادی ندارد بجای واردات باید تدابیری صحیح اندیشیده شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۳۱ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۳
ما داریم زیر بار ان همه گرونی له میشیم این همه بی کاری حقوق کم با این همه گرونی چطور میشه زندگی کرد لطفا یکی جواب گو باشه
آخرین اخبار