تلاش اوباما برای ترغيب اتحاديه اروپا به اعمال تحريم عليه روسيه

منابع آگاه اعلام کردند باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا احتمالا روز جمعه با سران چند کشور اروپایی گفتگو و آنها را به اعمال تحریم‌های جدیدی علیه روسیه بر سر مسئله اوکراین، ترغیب می‌کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، یک مقام آگاه که خواست نامش فاش نشود، تصریح کرد اختلاف نظر میان کشورهای اروپایی بر سر موضوع اعمال تحریم علیه روسیه در تدابیر تنبیهی آمریکا علیه این کشور اختلال ایجاد کرده است.

طبق شواهد موجود، مقامات آمریکایی از بی اعتنایی روسیه به توافقنامه 17 ماه آوریل در ژنو برای حل بحران اوکراین ناخشنودند.

همچنین بی‌میلی برخی کشورهای اروپایی به ویژه آلمان و ایتالیا به اعمال دور جدیدی از تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه، آمریکا را نگران کرده است.

آمریکا اگرچه می‌تواند در این زمینه به تنهایی تحریم‌هایی را علیه روسیه اعمال کند، اقدامی هماهنگ با شرکای اروپایی خود را ترجیح می‌دهد.

به گفته منابع آگاه، اوباما احتمالا امروز در کنفرانس تلفنی با دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس، فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه، آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان و متیو رنزی نخست وزیر ایتالیا به بررسی این مسئله خواهد پرداخت.

کاخ سفید تا کنون از اظهار نظر در این باره خودداری کرده است.

اوباما که در میانه سفر خود به چهار کشور آسیایی است، روز پنجشنبه در توکیو روسیه در پی شکست در اجرای تعهدات ژنو سرزنش و اعلام کرد برای اعمال تحریم‌های بیشتر علیه این کشور آماده است.

روسیه در حال حاضر حدود 40 هزار نیروی نظامی در نزدیکی مرز مشترک با اوکراین مستقر کرده است و برخی از این نیروها روز پنجشنبه رزمایشی نظامی برگزار کردند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار