وزیر صنعت در دیدار با رییس کمیسیون امور مالی مجلس سنای فرانسه

نعمت‌زاده: فرانسوی ها به مفاد قرارداد خود متعهد باشند/ مارینی: آماده همکاری با ایران هستیم

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به موضوعات سایر همکاریها در زمینه انرژی، نفت، محیط زیست و خودرو با کشور فرانسه، گفت: شرکتهای فرانسوی می‌بایست برابر تعهدات خود در مفاد قرارداد خود عمل نمایند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شاتا، محمدرضا نعمت‌زاده در دیدار «‌فلیپ مارینی»رییس کمیسیون امور مالی مجلس سنای فرانسه با بیان این مطلب، افزود: سطح روابط تجاری بین ایران و فرانسه در سال گذشته میلادی (2013) بالغ بر 600 میلیون دلار بوده که این موضوع رضایت‌بخش نبوده و می‌بایست؛ روابط صنعتی، تجاری، فرهنگی دو طرف توسعه یابد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: حدود 3 ماه قبل یک هیأت بزرگ فرانسوی در گروهای صنعتی، خدمات، معدنی و بانکداری به جمهوری اسلامی ایران آمده و ملاقاتهای جداگانه‌ای با مقامات ایرانی داشتند و زمینه‌های همکاری هردو کشور شناسایی و بررسی شد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ایران ثبات اقتصادی و سیاسی مناسبی نسبت به کشورهای همسایه خود دارد و می‌تواند گزینه خوبی برای انجام توافقات اقتصادی و صنعتی با توجه به مزیت‌دار بودن آن داشته باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنان گفت: در زمینه‌ تجاری، صنعتی و سرمایه‌گذاریهای مشترک تابع همکاریهای درازمدت بوده و نباید در مقاطعی این روابط به هر دلیل منقطع شود.

نعمت‌زاده در ادامه یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران دارای معادن بسیار غنی و فلزات آهنی و غیرآهنی بوده و آمادگی انجام سرمایه‌گذاریهای خارجی در این بخش را داریم.

وی در ادامه با اشاره به موضوعات سایر همکاریها در زمینه انرژی، نفت، محیط زیست و خودرو با کشور فرانسه، افزود: شرکتهای فرانسوی می‌بایست برابر تعهدات خود در مفاد قرارداد خود عمل نمایند.

نعمت‌زاده در ادامه گفت: همچنین در موضوعات انتقال خط لوله گاز، لاستیک‌سازی، مطالعه برای نجات دریاچه ارومیه زمینه‌های همکاری بسیاری با کشور فرانسه دیده می‌شود.

بر پایه این گزارش؛ «فلیپ مارینی» رییس کمیسیون امور مالی مجلس سنای فرانسه نیز گفت: از سرگیری مبادلات تجاری و سرمایه‌گذاری مستقیم شرکتهای فرانسوی و تعامل بنگاه‌های بزرگ و متوسط فرانسوی با بنگاه‌های مشابه ایرانی باید از سرگرفته شود.

مارینی در ادامه گفت: در زمینه‌های مبادلات دانشگاهی درخصوص علوم و فنون، بازیافت منابع، صنعت توریسم، محیط زیست کشور فرانسه آماده همکاری با ایران است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار