رییس سازمان نظام پزشکی کشور:

رضایت محوری یا مشتری مداری باید اولویت بازار رقابتی "بیمه‌ها" شود

صنعت بیمه‌ای کشور باید فرآیند رضایت محوری و مشتری مداری را برای ارتقاء کیفیت ارائه خدمات در اولویت قرار دهد.

دکتر زالی، رییس سازمان نظام پزشکی کشور در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: بیمه از ابتدا یک صنعت چابک و چالاک است و همانند سایر صنعت‌ها برای رسیدن به اهداف موردنظر مراحل زیادی را باید طی کند و یکی از مهم‌ترین این مراحل که باید شکل گیرد، ایجاد فضای رقابتی سالم برای ارائه خدمات است. 

وی با اشاره به اینکه مشتری مداری در بازار رقابتی بیمه‌ها یک اولویت ضروری است، تأکید کرد: بر این اساس علاوه بر آن چابکی ساختاری، اداری و توجه به استاندارد‌ها و رفع بروکراسی‌ها نیز باید به منظور ارتقاء سطح کیفیت خدمات دهی رعایت شود. 

زالی اظهار داشت: علاوه بر مباحث ذکر شده نباید یک نکته مهم فراموش شود و آن این است که تا زمانیکه کشور فضای رقابتی سالم را برای ارائه خدمات بیمه‌ای فراهم نیاورد، ارتقاء‌ کیفیت و کمیت خدمات میسر نمی‌شود و همانگونه که در سیاست های ابلاغی نظام سلامت به آن اشاره شده، نیاز صنعت بیمه کشور ما در شرایط کنونی برای ایجاد فرآیندهای رضایت محوری و ارتقاء کیفیت خدمات است. 

رییس سازمان نظام پزشکی کشور همچنین با ارائه راهکارهایی در خصوص نحوه ایجاد بازار رقابتی سالم برای بیمه‌ها، ‌اظهار داشت: این رقابت می‌تواند در قالب بیمه‌های خصوصی و تکمیلی تعریف شود که این امر مانعةالجمع توجه به صیانت از جایگاه بیمه‌ها نیست و در این زمینه مهم‌ترین راهبردی که مورد توجه قرار گرفته است.

وی با بیان برخی از چالش‌های خدمات بیمه‌ای بر اساس چشم‌انداز برنامه توسعه پنجم به استفاده از مبحث قیمت تمام شده خدمات اشاره کرده و در این ارتباط افزود: در این زمینه بحث خرید راهبردی خدمات مطرح می‌شود که معطوف به نگاه نوین اداری مدیریتی به صنعت بیمه‌ای کشور است که از گذشته هم مطرح بوده ولی عملیاتی نشده است. 

زالی خاطرنشان کرد: در راستای ارائه خدمات بیمه‌ای مناسب عملیاتی شدن موضوع خرید راهبردی خدمات می‌تواند راهکاری ارزنده و اثربخش تلقی شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار