یادها و یادداشت‌هایی از زندگی امام خمینی(ره)/ 42

تقدیم گردنبد هدیه‌ای که مایه دسترنج یک زن خانه دار بود / پاسخ امام(ره): میل دارم که خود شما از این هدیه استفاده کنید

من زنی 33 ساله هستم که شش دختر دارم من گردنبندی را که از دسترنج خودم تهیه کردم برای شما فرستادم امیدوارم که قبول فرمایید .....

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، عظمت و شخصیت حضرت امام(ره) به سان کوهی بود بسیار بزرگ که قله رفیعش در ورای ابرهای طبیعت سر به آسمان معنویت و عبودیت حق ساییده و با پیوند سرچشمه لایزال هستی،‌ وجودش از زلال معرفت سیراب گردیده بود و از گستره پیرامونش،‌ چشمه سارهای حکمت، جاری شده بود و تشنه کامان آب حیات را سرمست شوق وصال می‌نمود.



عظمت شخصیت امام(ره) و عمق و گستردگی آن حتی برای نزدیک ترین افراد و برجسته ترین شاگردان ایشان قابل دسترسی و شناخت دقیق نبود و کسی را هم یارای چنین ادعایی نیست، با این همه هر کس متناسب با درک و ظرفیت خویش و از بعد ظاهری و اثباتی،‌ قطره ای از دریای حکمت و فرزانگی امام(ره) را چشیده است و با جمع آوری این قطره‌هاست که جویبارهایی از آن دریای فضیلت برای تشنه کامان تاریخ و نسل‌های آینده، جاری می‌شود.
 
"محمد حسین رحیمیان" نویسنده کتاب "یادها و یادداشت‌هایی از زندگی امام خمینی قدس سره" می‌نویسد: این بنده ناچیز بیش از نیمی از عمرم را به سان خاری،‌ در کنار گل بی خار وجودش سر کردم، ولی به دلیل قابلیت، کمتر از طراوت و زیبایی ملکوتیش بهره مند شدم و بی گمان آنچه از او نصیبم شد، قطره ای بود از دریا و در عین حال آنچه از درک احساسم با قلم شکسته در قالب الفاظ ناقص می‌آید باز هم قطره ای است از دریا!

آنچه در زیر می‌آید هرگز نمی‌تواند معرف شخصیت والای حضرت امام(ره) باشد، بلکه فقط گوشه‌ای است از داستان آشنایی "محمد حسن رحیمیان" و خاطراتی چند از آنچه مستقیما شاهد و مرتبط با آن بوده است و البته در چند موردی که نقل صدها خاطره ای  است که از دیگران شنیده است.

علاقه مندان به خواندن خاطرات می‌توانند هر روز راس ساعت 6 صبح با مراجعه به سایت باشگاه خبرنگاران، ‌چند مورد از این خاطرات را مطالعه کنند و البته روند نقل این خاطرات در رسانه مذکور تا زمان رحلت جانگداز بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ادامه خواهد داشت.

 نامه یک دانش آموز 12 ساله

بسم‌الله الر‌حمن ‌الرحیم
سلام علیکم. امیدوارم که حالت، ای امام عزیزمان! ای رهبر گرامی! خوب باشد و همیشه در سلامتی کامل به سر ببرید من،‌ مجتبی سلمان خاکسار از دز‌فول، 12 ساله می‌باشم بار‌ها
 این آرزو را داشتم که خدمت شما برسم و از نزدیک شما را ببینم و افتخار و اعتماد به نفس کنم اما متاسفانه از بخت بد تا حالا نتوانسته‌ام صورت مبارک شما را زیارت کنم حالا امیدوارم جواب نامه‌ام را با خط خودت بنویسی تا با نگاه کردن خط مبارکتان افتخار کنم و دوست دارم برایم دعا کنی.

خداحافظ شما


پاسخ امام(ره)

بسمه تعالی

«ان شاء الله تعالی موفق باشید و خداوند به شما برکت، مرحمت فرماید.»
روح الله الموسوی الخمینی

 نامه یک خانم خانه‌دار

 بسم الله الرحمن الرحیم

 به نام خداوند بخشنده مهربان
 خدمت رهبر کبیر انقلاب و  نایب بر حق امام زمان سلام.
 امیدوارم این سلام گرم و ناقابل من را که از فرسنگ‌ها راه دور می‌آید، بپذیری، سلامی مملو از مهر و محبت، سلامی که از اعماق قلبم بر می‌خیزد و به سوی شما می‌آید سلامی که از این تونل‌های پر پیچ و خم جاده‌ها گذشته و هزاران خاطره‌های گوناگون در بر گرفته و برای شما بازگو می‌کند سلامی که از وجود اینجانب، به شما، امام عزیز، گزارش‌ها می‌دهد ان شاء الله که حالت خوب بوده و در پناه ایزد متعال،  به سلامتی هر چه تمام تر زندگی کنی و در پناه امام زمان، خوش و  خرم باشی.

 من زنی 33 ساله هستم که شش دختر دارم من گردنبندی را که از دسترنج خودم تهیه کردم برای شما فرستادم امیدوارم که قبول فرمایید.

 امام عزیز! ما شما را خیلی دوست داریم و خیلی دلمان می‌خواهد شما را زیارت کنیم، ولی چون نمی‌توانیم به دیدن شما بیاییم، می‌خواهیم یک چیزی از شما داشته باشیم از شما خواهش می‌کنیم که جواب نامه را به دست خودت برایمان بفرستی و.... دیگر عرضی ندارم جز سلامتی شما خدایا،  خدایا تا انقلاب مهدی، خمینی را نگهدار- از عمر ما بکاه و به عمر او بیفزای. به امید پیروزی اسلام.
زهرا جعفری

 پاسخ امام(ره)

 بسمه تعالی

خواهرم! نامه محبت آمیز و هدیه‌ای که فرستاده بودید واصل شد از شما تشکر می‌کنم و امیدوارم خداوند متعال شما و فرزندانتان را سلامت و عافیت و سعادت دین و دنیا و آخرت عنایت فرماید چون میل دارم که خود شما از هدیه‌ای که برای من فرستاده‌اید و آن را قبول نموده‌ام استفاده کنید لهذا برای شما فرستادم و السلام علیک و رحمت الله"

روح الله الموسوی الخمینی

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار