یادها و یادداشت‌هایی از زندگی امام خمینی(ره)/ 43

پاسخ بسیجیان عاشق به ندای پیر جماران برای کمک به سیل زدگان + متن نامه

چشمه‌ای از حدیثی که بسیجیان عاشق و پابرهنگان سر به دار از دیار عشق و از خطوط مقدم جبهه حق در پاسخ به ندای پیر جماران برای کمک به سیل زدگان با جمع آوری مخارج راه و موجودی اندکشان آن راهدیه کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، عظمت و شخصیت حضرت امام(ره) به سان کوهی بود بسیار بزرگ که قله رفیعش در ورای ابرهای طبیعت سر به آسمان معنویت و عبودیت حق ساییده و با پیوند سرچشمه لایزال هستی،‌ وجودش از زلال معرفت سیراب گردیده بود و از گستره پیرامونش،‌ چشمه سارهای حکمت، جاری شده بود و تشنه کامان آب حیات را سرمست شوق وصال می‌نمود.



عظمت شخصیت امام(ره) و عمق و گستردگی آن حتی برای نزدیک ترین افراد و برجسته ترین شاگردان ایشان قابل دسترسی و شناخت دقیق نبود و کسی را هم یارای چنین ادعایی نیست، با این همه هر کس متناسب با درک و ظرفیت خویش و از بعد ظاهری و اثباتی،‌ قطره ای از دریای حکمت و فرزانگی امام(ره) را چشیده است و با جمع آوری این قطره‌هاست که جویبارهایی از آن دریای فضیلت برای تشنه کامان تاریخ و نسل‌های آینده، جاری می‌شود.
 
"محمد حسین رحیمیان" نویسنده کتاب "یادها و یادداشت‌هایی از زندگی امام خمینی قدس سره" می‌نویسد: این بنده ناچیز بیش از نیمی از عمرم را به سان خاری،‌ در کنار گل بی خار وجودش سر کردم، ولی به دلیل قابلیت، کمتر از طراوت و زیبایی ملکوتیش بهره مند شدم و بی گمان آنچه از او نصیبم شد، قطره ای بود از دریا و در عین حال آنچه از درک احساسم با قلم شکسته در قالب الفاظ ناقص می‌آید باز هم قطره ای است از دریا!

آنچه در زیر می‌آید هرگز نمی‌تواند معرف شخصیت والای حضرت امام(ره) باشد، بلکه فقط گوشه‌ای است از داستان آشنایی "محمد حسن رحیمیان" و خاطراتی چند از آنچه مستقیما شاهد و مرتبط با آن بوده است و البته در چند موردی که نقل صدها خاطره ای  است که از دیگران شنیده است.

علاقه مندان به خواندن خاطرات می‌توانند هر روز راس ساعت 6 صبح با مراجعه به سایت باشگاه خبرنگاران، ‌چند مورد از این خاطرات را مطالعه کنند و البته روند نقل این خاطرات در رسانه مذکور تا زمان رحلت جانگداز بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ادامه خواهد داشت.

اینجانب دست و بازوی شما‌ها را می‌بوسم!

عکس زیر را یکی از بچه‌های بسیار خوب جبهۀ جنوب،  در دی ماه 1365 نزد اینجانب آورد و گفت:" می‌خواهیم آن را برای اهدا به رزمندگان تکثیر کنیم. آن را خدمت حضرت امام(ره) ببر و درخواست کن تا مطلبی را در رابطه با رزمندگان روی عکس مرقوم فرمایند."

گفتم:" طبق معمول، بعید است که غیر از امضاء چیز دیگری بنویسند. "ولی هنگامی که مشرف شدم و مطلب را به عرض رساندم، حضرت امام(ره) بدون تأمل قلم را برداشتند و درکنار عکس، این جمله‌ها را همان گونه که در تصویر آمده، نوشتند:



بسمه تعالی

از خداوند تعالی پیروزی نهایی رزمندگان عزیز را خواستارم. عزیزان من بکوشید؛ خداوند تعالی با شما است. اینجانب، دست وبازوی شماهارا می‌بوسم.

والسلام علیکم و رحمه الله
روح الله الموسوی الخمینی

حدیثی دیگر از عشق

عشق متقابل امام و امت و حماسه‌ها و ادبیات نشأت گرفته از آن حدیثی است ناگفته که درهیچ دفتر و کتابی نمی‌گنجد.

حدیثی باهزاران هزار فصل وباب که هر فصلش بهاری از حیات جاودان وهر بابش راهی به سوی بهشت بی‌کران است.

و این هم چشمه‌ای از این حدیث که بسیجیان عاشق و پابرهنگان سر به دار از دیار عشق و از خطوط مقدم جبهه حق در پاسخ به ندای پیر جماران برای کمک به سیل زدگان با جمع آوری مخارج راه و موجودی اندکشان آن راهدیه کرده‌اند و چه باشکوه و زیبا است حماسۀ اینان که هم دست از جان شسته و دل از خانه وخانمان بریده، درمیدان نبرد از مرز‌های ایمان وعشق دفاع می‌کنند و هم درحالی که خود از کمترین متاع دنیا برخوردارند همان رانیز در راه معشوق و بندگان خسارت‌دیده‌اش نثار و با ایثار جان ومال خود هم از امنیت و ناموس جامعۀ اسلامی در برابر دشمنان وهم از درماندگی آنان در برابر آسیب طبیعت دفاع می‌کنند و اینک متن نامه آنان که همراه با رسید بانکی مبلغ اهدایی برای دفتر امام(ره) ارسال کرده‌اند:
بسم رب الشهداء والصدیقین
دفتر حضرت امام خمینی روحی له الفداء

با سپاس از حضرت حق، اکنون ما دردیار عشق و خون وایثار، با نام حضرتش صبرو قرار گرفته وبا توفیقاتش دلبسته و با توکل بر نعماتش به سجود نشسته و شاکریم.

و با نصرت و یاری از انفاس طیبۀ حضرت بقیه الله الاعظم مهدی فاطمه (عج) و با عرض ادب و پیشگاهش، به عنایتش امیدوار و بر فرماندهیش قائم و در انتظار، وبه لطف و مرحمتش چشم دوخته‌ایم ودلبسته به الطاف حضرتش می باشیم و بادعای پیر جمارانمان، روح خدا، این مائده آسمانی ومراد همه عارفان شب و عاشقان پیکار و جهادر روز واین یگانه مظهر کمال انسانیت قرن، به درگاه حق تعالی به دریوزگی نشسته و بااشکهای نیمه شب حضرتش عسل شهادت کرده و به انتظار فرمان حضرتش به قیام ایستاده‌ایم و جهت غسل شهادت کرده و به انتظار فرمان حضرتش به قیام ایستاده‌ایم وجهت ضربه آخرین، با تلالؤی از جیش مهدی(عج) و با مقاومتی از سپاه محمد(ص) وبا خشمی عصیان برانگیز بر کفر جهانی و استکبار، و با اندیشه‌ای به بلندای آفتاب جهانتاب و با آرزویی بزرگ برفتح کربلا و قدس و با ندایی از وحدت و تکبیر الله اکبر، آماده‌ایم تاتار و پود تمام فرعونیان و ملحدان را به آتش کشیده و تمام هستی عفلقیان و ظلم وتباهی را برای همیشه مدفون سازیم که زمان آن فرا رسیده وچشم به راه آن فرمانیم که از حضرت امام برسد.

اکنون پیام امام بزرگوار و عزیزمان را از ورای سرزمین خونین خویش شنیدیم و با جان ودل پیوند زده‌ایم و با اشک چشم به انتظار نشسته کربلای حسین(ع) شستشو داده و از ماترک کوله بار همراهی خود که تصور بر خرجی راه ودیار شهیدانمان بود و بر عزیمت کاروانیان کربلا ذخیره داشتیم هدیه خیر نمودیم که به راستی طاقت اشک محرومان و ناله ستمدیدگان قهر طبیعت و تحمل بار سنگین ویرانی سیل بنیان کن و ویرانگر را از یاران خویش درشهر و قصبه‌ها را نداریم.

بلکه همان اشک فرزندان شهدای گرانقدر و جنگ و انقلاب درراه پرفراز مسئولیتها ما رابس، و بر ماگران است و کوله بار داشتن گناه ما را کفایت می‌کند که از حضرت رب العالمین تقاضای مغفرت و آمرزش گناه را خواهیم داشت و اکنون این جمع آوری شده ناقابل رزمندگان با هزاران تقاضا و امید جهت التماس دعا و همدردی فرزندان اسلام وامام و این آب وخاک  تقدیم و از همه انسانهای متعهد و دردمند تقاضا مندیم تا در این راه انسانی به پیام امام عزیز و بزرگوار نهایت عنایت خود را مبذول فرمایند  ان شاء الله

گردان حضرت رسول(ص) از سپاهیان حضرت محمد (ص) از تیپ 12 قائم علیه السلام استان سمنان.

با امید و توفیق از حضرت حق جهت طول عمر حضرت امام عزیز.

و با آرزوی پیروزی رزمندگان برکفر جهانی و با توفیق شفای عاجل مجروحین و معلولین و آزادی اسراء دربند.

و به امید زیارت کربلا حسین ان شاالله.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار