هیچ فاصله‌ای بین تئاتر دولتی و تئاتر خصوصی در ایران وجود ندارد

"محمد بهرامی" مدیر روابط عمومی خانه‌ی تئاتر از مشکلات خانه‌ی تئاتر وعلت مقبولیت نمایش"مده آ" گفت.

مدیر روابط عمومی خانه‌ی تئاتر و روزنامه نگار، در گفتگو با خبرنگار تئاتر باشگاه خبرنگاران در خصوص سالن‌های خصوصی تئاتر گفت: روند مثبتی است که در چند سال اخیر شاهد رشد سالن‌ها و مکان‌هایی با قابلیت اجرایی هستیم و امیدواریم دولت بتواند با حمایت این‌گونه مراکز باعث تشویق سرمایه‌گذاران در رشته‌ی تئاتر شود.

بهرامی افزود: کمک‌های دولت در بسیاری از جهات از جمله اختصاص تعرفه‌های فرهنگی در زمینه برق و انرژی می‌تواند به نفع فضای فرهنگی باشد، و امیدواریم که موسسات دیگر مثل شهرداری یا وزارت ارشاد کمک به حوزه فرهنگی گامی در جهت رشد مراکز خصوصی تئاتر و تشویق برای کار برداشته شود.

وی ادامه داد: با بهبود فضای اجرایی برای گروه‌های تئاتری فضایی را برای عرضه‌ی آثار آن‌ها فراهم کنیم تا مردم با حضور خود و حمایت از این آثار در پیشرفت تئاتر کمک کنند. البته باید این نکته را نیز در نظر گرفت که در حقیقت هیچ فرقی بین تئاتر دولتی و خصوصی درایران وجود ندارد. و دولت نیز حمایت خود را به دلیل مشکلات متعدد از تئاترهای فاخر کشور دریغ می‌کند.

مدیر روابط عمومی خانه‌ی تئاتر تصریح کرد: یکی از مشکلات اساسی تئاتر کشور کمبود بودجه است که هرساله با محدود شدن این بودجه بعید می‌دانم بتوان کاری برای تئاتر کرد اما خوشبختانه با افزایش مکا‌ن‌هایی برای اجرا فرصت برای اجرا بیشتر است و هنرمندانی با طرز فکرهای مختلف امکان ارائه آثار خود را پیدا می‌کنند. 
 
وی عنوان کرد: در حقیقت خانه‌ی تئاتر با تشکیلاتی صنفی کاری صنفی انجام می‌دهد. ام اگر کمکی از دستش بر بیاید انجام می‌دهد. اما کمک اصلی را باید از مراکزی مانند شهرداری با بودجه‌های مخصوص فرهنگی و یا وزارت ارشاد اسلامی به عنوان متولی هنر در کشور انتظار داشت، در واقع وظیفه آن‌ها حمایت از فضای تئاتری کشور است؛ اتفاقی که کم‌وبیش در اکثر کشورهای جهان می‌افتد.

محمد بهرامی درخصوص اجرای "مده آ" بیان کرد: با توجه به سابقه‌ای که سهراب سلیمی در تئاتر دارد اجرای خوب کار دور از انتظار و شاگردان این هنرمند نشان دادند که خوب از دانش این استاد بهره برده‌اند.

و در حقیقت "مده‌آ" هم یکی از شناخته‌شده‌ترین متون تراژدی  در دنیای نمایش است البته با توجه به امکانات شاهد اجرای خوب بودیم.

بهرامی افزود: متن "مده‌آ" متن تراژدی اصل است که اگر به صورت کامل اجرا شود حدود 4ساعت به طول می‌انجامد اما گزینش سهراب سلیمی از بخشی از "مده‌آ" که در آن شخصیت داستان توقع دارد همسرش همچنان به او وفادارباشد. خواسته‌ای است که کم‌وبیش شاهد آن در اجتماع هستیم.

این روزنامه نگار تصریح کرد: هشداری که در پس این متن وجود دارد متوجه آدم‌هایی است که زندگی مشترک‌شان را خراب نکنند و به‌خاطر حفظ حاصل زندگی شان یعنی بچه‌ها برای بهبود زندگی مشترک خود تلاش کنند.

وی ادامه داد: سهراب سلیمی در انتخاب دغدغه‌های روز جامعه  موفق بوده و به نظر من نگاه جدیدی به نمایش نامه شد که تأکید را به تحکیم ارزش‌های خانواده و حفظ آن گذاشته است.

محمد بهرامی در پایان گفت: من توصیه می‌کنم که زوج‌های جوان و همه جوانان که در پی داشتن زندگی سالم هستند این نمایش را حتما ببینند، این نگاه موجود در کار است و به نظرم می‌تواند در بهبود زندگی مشترک زناشویی هم کارآیی لازم را داشته باشد.


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار