قزوین/

رتبه دوم کشوری در واگذاری شهرک‌های صنعتی قزوین به بخش خصوصی

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین گفت: این استان موفق به کسب رتبه دوم در واگذاری شهرک‌های صنعتی به بخش خصوصی از بین 31 استان در سطح کشور شده است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،عبدالقهار ناصحی اظهار داشت: در راستای اصل 44 قانون اساسی و واگذاری شهرک‌ها و نواحی صنعتی به واحدهای صنعتی مستقر در آنها، اداره 6 شهرک و ناحیه صنعتی در استان به بخش خصوصی واگذار شد.

وی افزود: با ابلاغ اجرای قانون واگذاری مالکیت و اداره امور شهرک‌ها و نواحی صنعتی به شرکت‌های خدماتی مصوب مجلس شورای اسلامی و آیین‌نامه اجرایی مصوب هیئت وزیران این شرکت در موعد مقرر نسبت به برگزاری  مجامع عمومی و برگزاری انتخابات اعضای هیئت مدیره اقدام و اداره امور شهرک‌های صنعتی کاسپین، لیا، آراسنج، حیدریه، خرمدشت و ناحیه صنعتی دانسفهان را به واحدهای صنعتی مستقر در آنها واگذار کرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین ادامه داد: در این رابطه این استان موفق به کسب رتبه دوم از بین 31 استان در سطح کشور شده است.

ناصحی بیان کرد: همچنین واگذاری این شهرک‌ها به منتخبان واحدهای صنعتی مستقر در آنها در راستای اجرای اصل 44 قانون اساسی و کاهش تصدی‌گری دولت انجام شده است که با اجرای این قانون فرصتی مناسب برای حضور بخش غیردولتی در سطح مدیریت و اجرای طرح‌ها و برنامه‌های مناسب برای ارتقای نگهداری شهرک‌های صنعتی فراهم می‌شود.

وی ادامه داد: مهمترین مزایای این اقدام را می‌توان به رسمیت بخشیدن هیئت‌امناءهای قبلی در قالب هیئت مدیره، برخوردار بودن اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل از مزایای قانونی در تصمیم‌گیری‌ها و اجرای مصوبات مجامع کاهش هزینه‌های اداره امور شهرک با توجه به خصوصی بودن شرکت برشمرد که شرکت شهرک‌های صنعتی به عنوان ناظر عالی، کار نظارت بر حسن انجام امور را به عهده دارد.

انتهای پیام/م
برچسب ها: قزوین ، شهرک ، صنعتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.