ساری /

کاهش 20 درصدی بارندگیها و 25 درصدی میزان آب رودخانه های مازندران

جانشین مدیرعامل آب منطقه ای مازندران در نشست شورای اسلامی محمودآباد از کاهش 25 درصد آب رودخانه ها و کاهش 20 درصد بارندگی در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری،

نامدار خواستار همت مردم برای جلوگیری از تنش کم آبی شد و گفت:برای تامین آب کشاورزی منطقه که در پایین بند قرار دارد نیاز به حمایت مردم و همّت مسئول داریم .

نامدار با اشاره به ساخت سدهایی در استان برای ذخیر آب ادامه داد: سد هراز به فاز اجرایی رسیده،سد انحرافی جمشید آباد در سال گذشته به فاز اجرایی رسیده است و سد لاستیکی سرخرود در فاز مطالعاتی قرار دارد.

نامدار اظهار داشت:همچنین برای مدیریت منابع آبی، ۸۵ درصد ظرفیت آب بندان‌ها بین پنج شهرستان تقسیم می شود و با توجه به شناختی‌ که از مردم و مسئول دارم و تجربه سالهای گذشته امیدوارم کاهش آب جبران شود.

جانشین مدیرعامل آب منطقه ای مازندران بیان داشت: آب باید به مزارع پایین بند برسد و اگر احساس شود میر آب یا سر میر آب نتوانستند پاسخگو باشند ما از ‌ستاد به کمک مراجع انتظامی این مشکل را در اسرع وقت حل می‌کنیم.

وی در پایان با اشاره به اینکه آب بهائی که الان از کشاورزان گرفته می شود بیشتر آن‌ مربوط به سالهای گذشته است اضافه کرد: که اگر مدیر عامل آب منطقه‌ای مصلحت بدانند این مشکل را حل می‌کنیم./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.