از زبان بازمانده خانواده 4 شهید؛

نگاهی بر ایثارگران عملیات بیت‌المقدس

برادر و فرزند شهیدان ارجعی در آستانه سالروز آزاد سازی خرمشهر گفت: رزمندگان و مردم ایثارگر خرمشهر تا آخرین نفس و قطره خون خود از شهر خود دفاع کردند و حماسه‌های ماندگار به جای گذاشتند.

مسعود ارجعی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: مراحل آغازین عملیات بیت‌المقدس 10 اردیبهشت ماه سال 61 با رمز علی‌بن‌ابیطالب آغاز شد و لشگر ولی عصر(عج) به فرماندهی حاج احمد متوسلیان از جمله لشگر‌های شرکت کننده در این عملیات بود که متاسفانه گردانی در آن محاصره می‌شود و 90 نفر از نیروهای شهر ساوه که در این عملیات حضور داشتند، به شهادت رسیدند.

وی ادامه داد: در روز‌های اشغال خرمشهر تنها تعداد کمی از نیروهای مردمی و بسیجی باقی‌مانده بودند تا در آخرین لحظات خرمشهر را حفظ کنند.

ارجعی با اشاره به برخی از ایثارگری‌های رزمندگان اسلام در آن دوران گفت: شهید امیر رفیعی با یک تیر حدود 12 ساعت به تنهایی به همراه شهید عیدی تا آخرین تیر خود جنگید و در حالی که 20 تا 30 تیر خورده بود، به درجه رفیع شهادت رسید.

ارجعی ادامه داد: شهید آبکار، عباس بحرالعلوم و جهان‌آرا و چند رزمنده دیگر از جمله رزمندگان باقی مانده بودند که از سقوط خرمشهر جلوگیری می‌کردند اما سرانجام با وجود ایثارگری‌ها یکا‌یک رزمندگان با انفجار تی.ان.تی، پل ارتباطی میان خرمشهر و نیروها منفجر شد و خرمشهر سقوط کرد.

وی خاطرنشان کرد: با وجود مقاومت 45 روزه مردم خرمشهر مشهد به دلیل خیانت بنی‌صدر و همکاری او با استکبار جهانی خرمشهر سقوط کرد.

ارجعی گفت: در آن روز‌ها رزمندگان و نیروهای مردمی با جنگ تن به تن و شبانه و خانه به خانه با عراقی‌ها که حدود 8 لشگر بودند مبارزه می‌کردند.

شایان ذکر استغ سرانجام خرمشهر در 3 خرداد سال 61 به همت رزمندگان اسلام و عنایت خداوند متعال آزاد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار