"طهماسب صلح‌جو" در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

تخریب فرهنگ‌های دیگر کشورها طبیعت سینمای غرب است

"طهماسب صلح‌جو" گفت: سینمای غرب به دنبال غالب کردن فرهنگ خود و به کرسی نشاندن حرف‌های باطل است.

"طهماسب صلح‌جو" منتقد سینما در گفتگو با خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران گفت: در تحلیل فیلم‌های ضدّ ایرانی که در غرب ساخته می‌شود، آن چه بیش از هر چیزی اهمیت دارد، با ابزارها و امکاناتی که در اختیار دارند، قادر هستند حرف‌های باطل خود را به کرسی بنشانند.

وی ادامه داد: یکی از ویژگی‌های فرهنگ این است که درآن بحث و جدل‌ بسیاری راه دارد زمانی که این فرهنگ رنگ سیاسی می‌گیرد، این بحث و جدل دو چندان می‌گردد.

این منتقد تصریح کرد: مسلما هدف آن‌ها از ساخت این‌گونه فیلم‌ها و نشان دادن یک چهر‌ه‌ بد و خشن از ایران ، یک هدف سیاسی است.

وی افزود: سیاستمداران از طرق مختلف اهداف خود را دنبال می‌کنند و از آن جا که این نکته را دریافته‌اند که بخش اثرگذار بر افکار مردم رسانه‌های تصویری و سینما است، علیه ما و جوامع آسیای شرقی دست به تولید آثاری از این دست می‌زنند.

طهماسب صلح‌جو بیان کرد: این کار آن‌ها تازگی ندارد و بارها شاهد بوده‌‌ایم که در برابر فرهنگ‌های مختلف مانند: سیاه‌پوستان و سرخ‌پوستان اقدامات از این دست انجام داده‌اند.

این منتقد تصریح کرد: تخریب‌ فرهنگ‌های دیگر، طبیعت سینما و رسانه‌های آن‌ها است،چرا که آنان درغالب کردن فرهنگ خود ساز و کاردارند، اول بی‌ اعتبارکردن فرهنگ‌های دیگر و سپس ترویج فرهنگ خود است.

وی افزود: ما نباید توقع داشته باشیم آن‌ها این اقدامات را انجام ندهند، بلکه باید دانش، فناوری و ریشه‌های اندیشه‌ خود را قوی کنیم و مانند آ‌ن‌ها سینما و رسانه‌ی تصویری را جدی بگیریم.

این منتقد خاطرنشان کرد: این قصه ادامه دارد، ما اگر تنها با حرف بخواهیم آن‌ها را محکوم کنیم کار مهمی انجام نداده‌ایم، چرا که فرهنگ، بینش و تاریخ ما به مراتب قوی‌تر و ما وظیفه داریم با به کارگیری ابزار و امکانات فرهنگی، آن‌ را درست کنیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: فرهنگ ، سینما ، رسانه ، ترویج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار