فیاضی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

انتخابات در سوریه مسیر قانونی‌اش را طی کرده/ دخالت‌های غرب در روند انتخاباتی سوریه، نوعی حمایت غیرمستقیم از تروریست‌ است

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: روند انتخابات در سوریه باید به صورت قانونی پیش رود و مردم سوریه خودشان درباره سرنوشت آینده سوریه تصمیم بگیرند.

"سید جلال فیاضی" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به انتخابات آتی ریاست جمهوری در سوریه، اظهار داشت: انتخابات در سوریه یک مسیر قانونی را طی کرده و باید این روند تا پایان ادامه یابد.

وی ادامه داد: با توجه به بحرانی که سوریه در سال‌های گذشته داشته آنچه مهم است، آنکه سرنوشت آینده سوریه باید براساس مقررات بین‌المللی و توسط مردم این کشور تعیین شود.

فیاضی با بیان اینکه  غربی‌ها اصولا دموکراسی را یک نوع دموکراسی هدایت شده می‌دانند، تصریح کرد: غرب به تعبیری دموکراسی را به دو دموکراسی خوب و بد تلقی می‌کند، از نظر آن‌ها دموکراسی خوب دموکراسی است که نتیجه آن به نفعشان باشد و دموکراسی بد، دموکراسی است که هیچ منفعتی برای آن‌ها در پی نداشته باشد.

وی با اشاره به کارشکنی‌های غرب در روند انتخابات ریاست جمهوری سوریه، افزود: از همان ابتدای  شروع روند انتخابات در این کشور، غرب کارشکنی‌هایش را آغاز کرده و از جمله به مطرح کردن مسئله آوارگان جنگ و اقدامات تروریستی سال‌های اخیر پرداخته است، که لازم است تادولت سوریه در این زمینه تمهیدات لازم را بیاندیشد.

فیاضی ادامه داد: به هر حال همه مجامع بین‌المللی و همچنین کشورهایی که معتقد به دموکراسی و رای مردم هستند نیز باید کمک کنند تا انتخاباتی آزاد و قانونی در سوریه برگزار شود و سرنوشت این کشور را مردم سوریه تعیین کنند.  
 
این کارشناس سیاست خارجی در پایان با تاکید بر اینکه اگر مردم سوریه فردی را برای ریاست کشورشان انتخاب کردند، همه باید آن را بپذیرند، اقدامات و کارشکنی‌های غربی در روند انتخابات سوریه را اقدامی مداخله‌جویانه در امور داخلی این کشور برشمرد و خاطرنشان کرد: دخالت‌های غرب در روند انتخاباتی سوریه، نوعی حمایت غیرمستقیم از تروریست‌ بوده و بیانگر آن است که آنها علاقه‌مند نیستند تا فضای تروریسم و جنگ خانمان‌سوز در سوریه پایان یابد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار