اراک /

18هزار و80 قطعه ماهی زینتی از محلات به خارج کشورصادر شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محلات از صادرات 18هزارو 80 قطعه انواع ماهی زینتی از این شهرستان به کشورهای عراق و افغانستان در فروردین ماه امسال خبر داد.

 
قاسم علی صفریˈ در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک افزود: با صادرات این میزان ماهی زینتی به خارج کشور 41 هزارو 463 دلار ارز عاید کشور شده است.
وی، نوع ماهیان صادراتی از محلات را ˈدالر، پرت ،اسکار، دیسکوز، سنکو، مونی، فلاور و آنجلˈ عنوان کرد و اظهار داشت: در شهرستان محلات 200 گونه ماهی زینتی پرورش داده می شود که از این تعداد 50 نمونه قابل تکثیر است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محلات اظهارداشت: ماهیان زینتی محلات از طریق گمرک شلمچه، واشماق و فرودگاه امام خمینی(ره) از مرز خارج شده است.
وی اظهار داشت: در فروردین ماه پارسال 16 هزارو 338 قطعه ماهی زینتی از شهرستان محلات صادر شد که در مقایسه با مدت مشابه امسال هفت هزار قطعه افزایش داشته است.
مدیر جهاد کشاورزی محلات، علت رشد صادرات ماهیان زینتی به خارج کشور را بازاریابی جدید و افزایش کیفیت عنوان کرد و افزود: در سال گذشته ،هفت میلیون و 211 هزار قطعه ماهی تولید شده که 152 هزار قطعه آن به خارج کشور صادر شد.
وی با تاکید بر اینکه محلات رتبه اول در تنوع گونه های ماهیان زینتی در کشور را دارد افزود: این شهرستان در میزان تولید ماهیان زینتی تولید رتبه دوم را در کشور دارد.
/
برچسب ها: ماهی ، زینتی ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.