حمدین صباحی:

خواستار همکاری ایران با کشورهای عرب هستم/نمی‌خواهم ایران تهدیدی برای کشورهای خلیج فارس باشد

نامزد انتخابات ریاست جمهوری مصر در مصاحبه با روزنامه الحیات تاکید کرد خواستار روابط هرچه بیشتر ایران با کشورهای عربی هستم.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛"حمدین صباحی" در مصاحبه با روزنامه الحیات چاپ لندن در پاسخ به پرسشی با این عنوان که " شما در انتخابات گذشته اتحاد با ترکیه و ایران را مطرح ساختید اما این دو کشور هم اکنون در صف مخالفان آنچه که در مصر در جریان است ایستاده‌اند ، آیا دیدگاه شما در مورد این دو کشور تغییر کرده است ؟ " گفت :اعتقاد دارم که گزینه درست برای مصر و کشورهای عربی این است که از منازعات منطقه‌ای خارج شوند ؛ اگر این کشورها در راستای امنیت و مصالح ما اقدام کنند باید در مقابل آنها موضع گرفته و این چیزی است که گزینه ما نیست.

وی در ادامه با بیان اینکه ما به دنبال بروز درگیری نیستیم و خواستار ارتباط ایران و ترکیه با کشورهای عربی هستیم گفت : ما خواستار مناسباتی هستیم که شامل منافع مشترک شده و همه طرف‌ها متوجه دخالت در امور داخلی طرف‌های دیگر بشوند.

موسس جریان مردمی مصر در بخش دیگری از مصاحبه خود با اشاره به اینکه من خواستار دخالت ترکیه و ایران در امور داخلی مصر نیستم گفت : نمی‌خواهم که ایران به تهدیدی برای کشورهای عربی و به ویژه کشورهای خلیج فارس مبدل شود و نمی‌خواهم که ترکیه بر ضد سوریه ، عراق و یا مصر نقش آفرینی کند.

وی همچنین در مورد روابط بین قاهره و واشنگتن بر روابط دوستانه و برابر بین طرفین تاکید کرد.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار